VSE začala s odosielaním opravných faktúr
V prípade, že zákazník už uhradil januárovú platbu a teraz je výsledkom jeho opravnej faktpry preplatok, VSE mu vráti peniaze do 14 dní. „Februárová vyúčtovacia faktúra už bude vystavená správne a bude tejto skupine zákazníkov doručená v najbližších dňoch,“ uviedla pre náš portál Katarína Šulíková z VSE.
Tým zákazníkom, ktorí majú nastavenú ročnú fakturáciu s mesačnými zálohami, vzniknuté rozdiely spoločnosť zohľadnila v novom nastavení záloh.
Pre domácnosti z tzv. marcového odpočtového cyklu sa zmeny v cenách nijako nedotknú. Zálohy doteraz platili vo výške, ktorú mali predpísanú ešte v minulom roku. „Ešte v tomto mesiaci im budú odoslané vyúčtovacie faktúry spolu s novým rozpisom záloh už podľa aktuálnych cien,“ vysvetlila Šulíková.
„Spolu s vyúčtovacou faktúrou zašleme našim zákazníkom sprievodný list, v ktorom im zároveň zdôrazníme, že vyúčtovanie je správne a že koncová cena elektriny klesá v priemere o 2,35 % v porovnaní s rokom 2016. K poklesu koncovej ceny došlo predovšetkým vďaka zníženiu ceny za dodávku (časť ceny, ktorú ovplyvňuje VSE) a to až takmer o 10 %,“ poznamenala.
Pozor na nekalé praktiky
Zákazníci z marcového odpočtového cyklu majú správne vyúčtovanie a spoločnosť VSE im nebude zasielať opravné faktúry z dôvodu zmien v cenách na rok 2017. „Preto zákazníkov upozorňujeme, aby sa mali na pozore pred možnými nekalými praktikami niektorých predajcov. Môžeme očakávať, že niektorí podomoví predajcovia budú zákazníkov zavádzať pod zámienkou správneho nastavenia cien,“ dodala
Upozornenie sa týka aj zákazníkov z januárového a februárového odpočtového cyklu. Zákazníkov VSE ubezpečuje, že pripravuje pre nich opravné faktúry a nové rozpisy záloh, ktoré dostanú poštou. „Listy spolu s opravnými faktúrami plánujeme odosielať už koncom marca,“ uviedla.
„Zákazníkov zároveň ubezpečujeme, že všetky doteraz uhradené platby budú započítané a budeme ich kompenzovať v zálohových platbách. Domácnosti nebudú musieť čakať na budúcoročné vyúčtovanie,“ uzavrela.
© energia.sk