Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Z výstavby VE Gabčíkovo - TASR
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Z výstavby VE Gabčíkovo. Foto: TASR/Miroslav Vojtek
25. augusta 2015 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

V obrazoch: Vodné dielo Gabčíkovo

23. september 1979

Pracovisko prekládky pôvodnej Dunajskej hrádze. Pracovníci Váhostavu Žilina, odštepný závod Liptovský Mikuláš pracujú na budovaní plošiny pre novú hrádzu počas prípravných prác výstavby Vodného diela na Dunaji Gabčíkovo- Nagymaros. Foto: TASR/Miroslav Vojtek

23. september 1979

Pracovisko prekládky pôvodnej Dunajskej hrádze. Pracovníci Váhostavu Žilina, odštepný závod Liptovský Mikuláš pracujú na budovaní plošiny pre novú hrádzu počas prípravných prác výstavby Vodného diela na Dunaji Gabčíkovo- Nagymaros. Foto: TASR/Peter Šimončík

20.marec 1980

Na archívnej snímke úsek Palkovičovo, kde bol cez priepustku hrádze Dunaja dopravený korčekový bager Dneper zo ZSSR, ktorý bude hĺbiť odpadový kanál Vodného diela  Gabčíkovo. Foto:TASR/ Peter Šimončík

20. marec 1980

Na archívnej snímke úsek Palkovičovo, kde bol cez priepustku hrádze Dunaja dopravený korčekový bager Dneper zo ZSSR, ktorý bude hĺbiť odpadový kanál Vodného diela  Gabčíkovo. Foto:TASR/Peter Šimončík

20. marec 1980

Na archívnej snímke úsek Palkovičovo, kde bol cez priepustku hrádze Dunaja dopravený korčekový bager Dneper zo ZSSR, ktorý bude hĺbiť odpadový kanál Vodného diela  Gabčíkovo. Foto:TASR/Peter Šimončík

23. júl 1982

Pracovníci Váhostavu Žilina budujú priepust v štvrtom kilometri , ktorý má spojiť pravo-  a ľavostranný presakový kanál pod úrovňou prívodového kanála. Foto: TASR/Štefan Petráš

23. júl 1982

Na snímke je hať pri vyústení odpadového kanála do Dunaja pri Palkovičove tesne pred dokončím. Foto:TASR/Štefan Petráš

12. október 1984

Betonárska čata – zľava v popredí – majster Július Fekete, Eduard Horváth a Ladislav Takáč pri práci na vodiacom múre hornej rejdy na pracovisku Hydrostavu – závod Gabčíkovo. Foto:TASR/Peter Šimončík

12. október 1984

Na snímke betonárska čata pri práci na vodiacom múre hornej rejdy na pracovisku Hydrostavu – závod Gabčíkovo. Foto:TASR/Peter Šimončík

25. máj 1987

Pracovníci Hydrostavu lejú betón pomocou betónových pásov ROTEC do zložitých armových konštrukcií vodného diela v Gabčíkove. Foto:TASR/Štefan Petráš

25. mája 1987

Pracovníci Hydrostavu pod vedením čatára Ladislava Nyáriho (v popredí) robia montáž debnenia piatej turbíny vodnej elektrárne v Gabčíkove. Foto:TASR/Štefan Petráš

31. máj 1988

Na archívnej snímke celkový pohľad na výtokovú časť vodnej elektrárne v Gabčíkove. Foto:TASR/Štefan Petráš

31. máj 1988

Betonári z OZ Hydrostav Gabčíkovo dokončili šachtu turbogenerátora číslo 8 na vodnej elektrárni Gabčíkovo.  Foto: TASR/Štefan Petráš

2. február 1990

Letecká snímka vodného diela  v Gabčíkove. Foto:TASR/Vlastimír Andor

2.február 1990

Letecká snímka vodného diela  v Gabčíkove. Foto:TASR/Vlastimír Andor

15. júl 1991

Predseda vlády SR Ján Čarnogurský prechádza popri demonštrantoch na československo-maďarské medzivládne stretnutie o ďalšom postupe výstavby Sústavy vodných diel na Dunaji Gabčíkovo-Nagymaros, ktoré sa konalo na Bôriku v Bratislave. Maďarskú stranu zastupoval minister bez kresla, vládny splnomocnenec Ferencz Mádl.   Foto:TASR/Vladimír Benko

19. júl 1991

Členovia občianskej iniciatívy Euroreťaz protestujú pred hlavnou bránou Hydrostavu, aby zabránili technike výjazd, a tým prerušili práce na vodnom diele Gabčíkovo-Hrušovská zdrž. Foto: TASR/Peter Brenkus

18. august 1991

Členovia občianskej iniciatívy Euroreťaz a zástupcovia Združenia miest a obcí počas demonštrácie proti dokončeniu Vodného diela Gabčíkovo v priestoroch staveniska gabčíkovskej hydrocentrály. Organizátori protestu prečítali prítomným občanom – obyvateľom obcí v blízkosti vodného diela výzvu, v ktorej sa obrátili na 46 popredných politických predstaviteľov ČSFR a SR a deviatich bývalých straníckych a štátnych predstaviteľov, aby sa zaručili svojim majetkom a životom za to, že dielo nebude mať negatívny vplyv na životné prostredie. Foto: TASR/Peter Brenkus

10. november 1992

Tlačný remorkér Zemplín prechádza cez plavebnú komoru Vodného diela Gabčíkovo po obnovení plavby na Dunaji. Dva tlačné remorkéry – Zemplín a Muflon-5 so šiestimi loďami Česko-slovenskej plavby dunajskej prešli 10. novembra 1992 ako prvé pri obnovení plavby po Dunaji cez plavebnú komoru vodného diela Gabčíkovo.  Foto:TASR/Peter Brenkus

10. november 1992

V popredí pracovníci Váhostavu sledujú umiestňovanie lodí v plavebnej komore Vodného diela Gabčíkovo. Dva tlačné remorkéry – Zemplín a Muflon-5 so šiestimi loďami Česko-slovenskej plavby dunajskej prešli 10. novembra 1992 ako prvé pri obnovení plavby po Dunaji cez plavebnú komoru vodného diela Gabčíkovo.  Foto: TASR/Peter Brenkus

10. november 1992

Celkový pohľad na plavebné komory Vodného diela Gabčíkovo. Dva tlačné remorkéry – Zemplín a Muflon-5 so šiestimi loďami Česko-slovenskej plavby dunajskej prešli ako prvé pri obnovení plavby po Dunaji cez plavebnú komoru vodného diela Gabčíkovo.  Foto:TASR/Peter Brenkus

© energia.sk

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.