V obrazoch: Vodné dielo Gabčíkovo
23. september 1979
Pracovisko prekládky pôvodnej Dunajskej hrádze. Pracovníci Váhostavu Žilina, odštepný závod Liptovský Mikuláš pracujú na budovaní plošiny pre novú hrádzu počas prípravných prác výstavby Vodného diela na Dunaji Gabčíkovo- Nagymaros. Foto: TASR/Miroslav Vojtek
23. september 1979
Pracovisko prekládky pôvodnej Dunajskej hrádze. Pracovníci Váhostavu Žilina, odštepný závod Liptovský Mikuláš pracujú na budovaní plošiny pre novú hrádzu počas prípravných prác výstavby Vodného diela na Dunaji Gabčíkovo- Nagymaros. Foto: TASR/Peter Šimončík
20.marec 1980
Na archívnej snímke úsek Palkovičovo, kde bol cez priepustku hrádze Dunaja dopravený korčekový bager Dneper zo ZSSR, ktorý bude hĺbiť odpadový kanál Vodného diela Gabčíkovo. Foto:TASR/ Peter Šimončík
20. marec 1980
Na archívnej snímke úsek Palkovičovo, kde bol cez priepustku hrádze Dunaja dopravený korčekový bager Dneper zo ZSSR, ktorý bude hĺbiť odpadový kanál Vodného diela Gabčíkovo. Foto:TASR/Peter Šimončík
20. marec 1980
Na archívnej snímke úsek Palkovičovo, kde bol cez priepustku hrádze Dunaja dopravený korčekový bager Dneper zo ZSSR, ktorý bude hĺbiť odpadový kanál Vodného diela Gabčíkovo. Foto:TASR/Peter Šimončík
23. júl 1982
Pracovníci Váhostavu Žilina budujú priepust v štvrtom kilometri , ktorý má spojiť pravo- a ľavostranný presakový kanál pod úrovňou prívodového kanála. Foto: TASR/Štefan Petráš
23. júl 1982
Na snímke je hať pri vyústení odpadového kanála do Dunaja pri Palkovičove tesne pred dokončím. Foto:TASR/Štefan Petráš
12. október 1984
Betonárska čata – zľava v popredí – majster Július Fekete, Eduard Horváth a Ladislav Takáč pri práci na vodiacom múre hornej rejdy na pracovisku Hydrostavu – závod Gabčíkovo. Foto:TASR/Peter Šimončík
12. október 1984
Na snímke betonárska čata pri práci na vodiacom múre hornej rejdy na pracovisku Hydrostavu – závod Gabčíkovo. Foto:TASR/Peter Šimončík
25. máj 1987
Pracovníci Hydrostavu lejú betón pomocou betónových pásov ROTEC do zložitých armových konštrukcií vodného diela v Gabčíkove. Foto:TASR/Štefan Petráš
25. mája 1987
Pracovníci Hydrostavu pod vedením čatára Ladislava Nyáriho (v popredí) robia montáž debnenia piatej turbíny vodnej elektrárne v Gabčíkove. Foto:TASR/Štefan Petráš
31. máj 1988
Na archívnej snímke celkový pohľad na výtokovú časť vodnej elektrárne v Gabčíkove. Foto:TASR/Štefan Petráš
31. máj 1988
Betonári z OZ Hydrostav Gabčíkovo dokončili šachtu turbogenerátora číslo 8 na vodnej elektrárni Gabčíkovo. Foto: TASR/Štefan Petráš
2. február 1990
Letecká snímka vodného diela v Gabčíkove. Foto:TASR/Vlastimír Andor
2.február 1990
Letecká snímka vodného diela v Gabčíkove. Foto:TASR/Vlastimír Andor
15. júl 1991
Predseda vlády SR Ján Čarnogurský prechádza popri demonštrantoch na československo-maďarské medzivládne stretnutie o ďalšom postupe výstavby Sústavy vodných diel na Dunaji Gabčíkovo-Nagymaros, ktoré sa konalo na Bôriku v Bratislave. Maďarskú stranu zastupoval minister bez kresla, vládny splnomocnenec Ferencz Mádl. Foto:TASR/Vladimír Benko
19. júl 1991
Členovia občianskej iniciatívy Euroreťaz protestujú pred hlavnou bránou Hydrostavu, aby zabránili technike výjazd, a tým prerušili práce na vodnom diele Gabčíkovo-Hrušovská zdrž. Foto: TASR/Peter Brenkus
18. august 1991
Členovia občianskej iniciatívy Euroreťaz a zástupcovia Združenia miest a obcí počas demonštrácie proti dokončeniu Vodného diela Gabčíkovo v priestoroch staveniska gabčíkovskej hydrocentrály. Organizátori protestu prečítali prítomným občanom – obyvateľom obcí v blízkosti vodného diela výzvu, v ktorej sa obrátili na 46 popredných politických predstaviteľov ČSFR a SR a deviatich bývalých straníckych a štátnych predstaviteľov, aby sa zaručili svojim majetkom a životom za to, že dielo nebude mať negatívny vplyv na životné prostredie. Foto: TASR/Peter Brenkus
10. november 1992
Tlačný remorkér Zemplín prechádza cez plavebnú komoru Vodného diela Gabčíkovo po obnovení plavby na Dunaji. Dva tlačné remorkéry – Zemplín a Muflon-5 so šiestimi loďami Česko-slovenskej plavby dunajskej prešli 10. novembra 1992 ako prvé pri obnovení plavby po Dunaji cez plavebnú komoru vodného diela Gabčíkovo. Foto:TASR/Peter Brenkus
10. november 1992
V popredí pracovníci Váhostavu sledujú umiestňovanie lodí v plavebnej komore Vodného diela Gabčíkovo. Dva tlačné remorkéry – Zemplín a Muflon-5 so šiestimi loďami Česko-slovenskej plavby dunajskej prešli 10. novembra 1992 ako prvé pri obnovení plavby po Dunaji cez plavebnú komoru vodného diela Gabčíkovo. Foto: TASR/Peter Brenkus
10. november 1992
Celkový pohľad na plavebné komory Vodného diela Gabčíkovo. Dva tlačné remorkéry – Zemplín a Muflon-5 so šiestimi loďami Česko-slovenskej plavby dunajskej prešli ako prvé pri obnovení plavby po Dunaji cez plavebnú komoru vodného diela Gabčíkovo. Foto:TASR/Peter Brenkus
© energia.sk