V Japonsku je viac nabíjačiek, než čerpacích staníc
Krajina vychádzajúceho slnka praje elektrickej mobilite. Podľa údajov tamojšej automobilky Nissan počet nabíjacích bodov v Japonsku prekročil hranicu 40-tisíc, zatiaľ čo počet tradičných čerpacích staníc aktuálne predstavuje „len“ 34-tisíc. Napísal o tom denník The Japan Times.
„Dôležitou súčasťou pre pokračujúci rast trhu s elektrickými vozidlami je rozvoj nabíjacej infraštruktúry,“ uviedol finančný riaditeľ Nissanu Josep G. Peter.
Štatistika zahŕňa tiež rýchlonabíjačky a súkromné stanice. Časť z nich teda nie je dostupná pre verejnosť, rovnako tak tradičná pumpa dokáže obslúžiť oveľa viac motoristov. Napriek tomu sú zverejnené dáta zaujímavým míľnikom – minimálne v tom, že pre japonského motoristu už nepredstavuje dojazd jeho elektrického auta také obmedzenia, ako kedysi.
Najpredávanejším elektromobilom od japonského výrobcu je model Leaf. Za svoj úspech vďačí tomu, že aj napriek elektrickému pohonu ponúka komfort nižšej strednej triedy a relatívne slušný dojazd 135 kilometrov.
V minulom roku dosiahol globálny predaj Nissanu Leaf viac než 60-tisíc kusov, z toho približne 14-tisíc v samotnom Japonsku. Od uvedenia na trh sa podľa automobilky predalo vo svete vyše 160-tisíc kusov tohto modelu.
Na japonskom trhu sú konkurenciou Nissanu domáce automobilky Mitsubishi a Toyota. V prémiovom segmente zase dominuje americká Tesla Motors, v poslednom roku výrazný rast na trhu zaznamenalo BMW.
© energia.sk