Spoločnosť Schachinger Logistik začína využívať plne elektrické vozidlá s nulovými emisiami od firmy Voltia
Doprava je jedným z najväčších zdrojov emisií CO2 a znečisťovania ovzdušia v Európe. CO2 oslabuje ozónovú vrstvu a spôsobuje klimatické zmeny. Emisie v nákladnej doprave k tomuto problému značne prispievajú.
Elektrické vozidlá ponúkajú čistú alternatívu naftových vozidiel. Nespôsobujú žiadne priame emisie.
„Elektrický pohon je bezpochyby budúcnosťou“, tvrdí Nikolaus Skarabela, pracovník zodpovedný za efektivitu a mobilitu v spoločnosti Schachinger Logistik. „Sme veľmi radi, že pri prechode na bezemisný vozový park na zníženie emisií CO2 môžeme spolupracovať s partnerom, akým je firma Voltia.“
Obe spoločnosti, Voltia a Schachinger, sa zaviazali znížiť emisie v logistike a v nákladnej doprave, preto toto partnerstvo funguje vynikajúco. Voltia poskytuje vozidlá, poradenstvo a potrebné podporné služby na zabezpečenie úspešnej práce. Schachinger vozidlá využíva v rámci logistiky a dodávkovej činnosti. Tieto dodávky ponúkajú špičkovo kvalitný telematický systém na sledovanie stavu batérie a výkonu automobilu a na realizáciu úprav, ako aj výmenné batérie.
„Naša orientácia sa zameriava na spoločnosti, ktoré chcú svoje vozové parky bezproblémovo modernizovať a naftové vozidlá nahradiť elektrickými“, hovorí konateľ spoločnosti Voltia, Juraj Ulehla.
„Takéto modernizácie môžu byť veľkou výzvou, preto ponúkame poradenstvo, aby sme spoločnostiam pomohli pri plánovaní využitia elektrických vozidiel, ako aj školenia a poskytli stálu podporu, ktorú potrebujú pre úspešné a ziskové využívanie takýchto vozidiel. Veľmi sa tešíme, že Schachinger využíva naše vozidlá.“
EVan K3 L3H3:
- vyrobený na platforme Citroen Jumper
- synchrónny motor OEM, výkon 160 kW/215 koní a hmotnosť 40 kg
- automatická prevodovka
- vymeniteľné batérie sa nachádzajú v kabíne
- batéria s 40 kWh má dojazd 120 km
- batéria so 60 kWh má dojazd 200 km
- batéria s 90 kWh má dojazd 260 km
Pod vedením podniku iLOG sú Voltia a Schachinger spolu s ostatnými známymi podnikmi a výskumnými organizáciami ako SPAR Österreichische Warenhandels-AG, Quehenberger Logistics, Kreisel Electric, Radou pre udržateľnú logistiku (Council für Nachhaltige Logistik) na univerzite pre pôdohospodárstvo vo Viedni, Viedenskou univerzitou, Smatrics a inými partnermi v rámci rakúskeho projektu Low Emission Electric Freight Fleets (LEEFF) súčasťou veľkého projektu e-mobility v Rakúsku (vlajkový projekt projektu KLIEN) s celkovým objemom približne 5 miliónov eur. Cieľom projektu je vývoj takzvaného bezstarostného balíku, od elektrovozidla, cez údržbu, servis, nabíjaciu infraštruktúru a oblasť nasadenia až po školiace opatrenia pre prevádzkovateľov vozových parkov a providerov na nasadenie elektrických vozidiel v intenzívnejšom rozsahu, resp. ako akceptovateľnej a podľa možnosti plnohodnotnej náhrady v porovnaní s naftovými vozidlami.
Zdroj: Voltia