Rezort hospodárstva začína posielať poukazy na nevyplatené príspevky odberateľom plynu
Dôvodov na vystavenie nových poukazov bolo viacero. Buď mali odberatelia u dodávateľov plynu nahlásené nesprávne údaje, alebo nemali aktualizované adresy trvalého pobytu, respektíve nezdržiavajú sa na nahlásenej adrese trvalého pobytu. Niektorým odberateľom bola nesprávne vypočítaná výška príspevku, pretože zmenili v rozhodujúcom zúčtovacom období dodávateľa plynu, čo niektorí dodávatelia pri poskytnutí dát pre MH SR nezohľadnili. Ďalšia časť príspevkov sa vzťahuje na prípady, keď pôvodný odberateľ zomrel.
Štátny príspevok sa vypláca na základe údajov dodávateľov plynu, preto ak odberateľ nahlásil dodávateľovi plynu aktuálnu adresu trvalého pobytu do konca mája 2016, poukaz mu MH SR zašle na aktualizovanú adresu. V prípade, že adresu trvalého pobytu neaktualizoval, poukaz je adresovaný na odberné miesto.
Ak dodávateľ eviduje v zmluvných podmienkach žiadosť o výhradné zasielanie korešpondencie na inú adresu a uviedol ju v podkladoch pre MH SR, poukaz bude zaslaný na danú adresu.
Poštový poukaz je platný 60 dní od dátumu podania, termín platnosti je uvedený na poukaze. Poštové poukazy sú spravidla doručované do schránky ako obyčajné listové zásielky, výplata poukazu je možná na ktorejkoľvek pošte.
Poštový poukaz pošta vyplatí adresátovi alebo oprávnenému prijímateľovi v hotovosti po overení totožnosti a potvrdení prevzatia poukazu podpisom. Oprávneným prijímateľom, teda osobou, ktorá môže prevziať poštový poukaz za adresáta, je manžel/manželka adresáta alebo osoba, ktorú adresát splnomocnil, aby za neho prijímala poštové zásielky.
Ak sa adresa na poukaze nezhoduje s trvalým pobytom adresáta v doklade totožnosti, alebo ak adresát predloží doklad totožnosti, ktorý neobsahuje adresné údaje (napríklad cestovný doklad), adresát pripíše k svojmu podpisu poznámku adresát osobne. Ak bude výplata poukazu v takomto prípade odmietnutá, treba kontaktovať infolinku spoločnosti Slovenská pošta, a. s., 0800 122 413.
Ak zdravotný stav adresáta neumožňuje vyplatenie poštového poukazu na pošte, môže príspevok prevziať oprávnený prijímateľ, alebo adresát požiada poštu o doručenie príspevku. V takom prípade treba poštový poukaz odovzdať svojmu poštovému doručovateľovi/doručovateľke so žiadosťou o doručenie príspevku, respektíve telefonicky požiadať svoju dodávaciu poštu o doručenie peňazí. Overiť, či bol poštový poukaz adresátovi vystavený, je možné na telefónnych číslach Slovenskej pošty, a. s., a to v Bratislave: 02/59 30 27 05, 02/59 30 27 35, v Rimavskej Sobote 047/562 15 53, 047/562 11 63 a v Košiciach 055/644 63 59, 055/644 63 64.
Copyright © TASR 2016