Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Iskra
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: istockphoto.com (licencia pre energy online
1. marca 2013 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

Polovica Britov nedôveruje svojmu dodávateľovi elektriny

Prieskum uskutočnil britský spotrebiteľský portál uSwitch.com. Z výsledkov vyplýva, že 50 % opýtaných nedôveruje svojmu dodávateľovi a ďalších 45 % zákazníkov mu dôveruje menej než pred dvoma rokmi.

Zo skupiny tých, ktorí prejavili dodávateľovi nedôveru, uvádza ako dôvod takmer polovica z nich nízku hodnotu služieb za svoje peniaze. Nedostatok otvorenosti a transparentného jednania pripisuje svojmu rozhodnutiu 37 % z tejto skupiny zákazníkov.

Štvrtina v dotazníku uviedla, že ich nedôvera pramení z ťažko zrozumiteľných a nejasných informácií na faktúrach. Približne 12 % spotrebiteľov viní svojho dodávateľa z problematickej komunikácie. Tretina respondentov, ktorí vyjadrili nedôveru svojmu dodávateľovi, zdôvodnila svoje rozhodnutie tým, že ich poskytovateľ energetických služieb nevyvinul žiadne úsilie, aby im znížil konečnú výšku účtov za elektrinu.

Z prieskumu ďalej vyplýva, že viac než polovica z platcov účtov mala za posledný polrok aj iný kontakt s energetickým dodávateľom než iba štandardné doručenie mesačných faktúr do poštovej schránky. Spokojnosť s poslednou komunikáciou so svojim dodávateľov označilo viac než 75 % z nich.

Takmer pätina spotrebiteľov je presvedčená, že ich dodávateľ sa snaží udržať si ich dôveru a priazeň. Ďalších 13 % označilo svoje účty za elektrinu za prehľadnejšie a ľahšie pochopiteľné ako v minulosti.

Riaditeľka spotrebiteľskej politiky portálu uSwitch.com Ann Robinsonová hovorí o dlhodobejšom probléme. „Rozpad dôvery medzi spotrebiteľom a energetickými dodávateľmi je charakteristikou hlbšie zakoreneného nepokoja medzi týmito dvoma skupinami,“ uviedla pre denník The Telegraph. „Je celkom evidentné a jasné, že trh v súčasnosti nepracuje v prospech zákazníkov,“ doplnila Robinsonová. 

Rozhodujúce preto bude, aby britský regulátor OFGEM pripravil návrh riešenia tohto stavu a vrátil pravidlá na stabilnú cestu nápravy. „Konkurencia v zdravo fungujúcom trhu tlačí ceny nadol a úroveň inovácií a služby hore,“ pripomenula. 

Zákazníci sú podľa nej posilnení tým, že môžu kedykoľvek odísť k inému dodávateľovi a to drží ich súčasného poskytovateľa pri zemi. „Toto sa však na súčasnom britskom trhu nedeje. Nie je preto náhoda, že len 4 z 10 zákazníkov dnes dôverujú svojmu aktuálnemu dodávateľovi. Navyše v čase, keď je zmena dodávateľa na rekordnom minime,“ dodal.

Všetko v súčasnosti závisí od zmeny prístupu v  regulačnej politike. „Ak chceme, aby trh opäť uspel, britský regulátor musí zvýšiť svoju mieru angažovania sa. Práve toto sa musí stať meradlo úspechu budúcich reforiem,“ predpovedá analytička.

Podľa Robinsonovej je pre spotrebiteľov pozitívnou správou minimálne to, že mnohí dodávatelia už vycítili nedôveru svojich zákazníkov a chystajú sa s tým niečo urobiť. „Ak však nie ste spokojný s pokrokom, ktorý sa urobil, dajte o tom svojmu dodávateľovi vedieť,“ uzavrela.

© energia.sk

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.