Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
27. januára 2016 Plyn a ropa od Energia.skSITA

Plynové vratky a zmätení odberatelia

Po ohlásení plynových vratiek čelia dodávatelia náporu otázok zo strany odberateľov. Hoci je vládne opatrenie v plnej kompetencii Ministerstva hospodárstva SR, nárazníkovou zónou pre zákazníkov sa stali dodávatelia. Zvýšený záujem o tému vratiek za týždeň registruje hlavne dominantný hráč na trhu Slovenský plynárenský priemysel (SPP). „Ich počty stúpli na desaťtisíce denne, celkovo sme už informácie o vratkách poskytli stotisícom ľudí,“ povedal pre náš portál hovorca Michal Holeš.

Väčšina ľudí nájde podľa Holeša zrozumiteľné vysvetlenia na najčastejšie otázky k vratkám na špeciálnom webe. Pre svojich zákazníkov zriadil SPP aplikáciu, kde sa po zadaní zákazníckeho čísla dozvedia výšku príspevku.

Nárast záujmu o tému vratiek registruje tiež RWE Gas Slovensko. Najsilnejší alternatívny dodávateľ pripravil pre svojich zákazníkov podstránku, kde nájdu základné informácie a tabuľku, z ktorej sa dozvedia výšku príspevku. Komunikujú aj na sociálnych sieťach a ostatných komunikačných kanáloch.

„Dôležité je, aby si zákazníci uvedomili, že plynové vratky sú určené všetkým odberateľom zemného plynu bez ohľadu na to, s ktorým dodávateľom majú uzatvorenú zmluvu. Že sú spravované príslušným ministerstvom a nemusia robiť nič pre to, aby ich dostali. Teda ani kontaktovať svojho dodávateľa, navštevovať zákaznícke centrá či volať na call centrá,“ uviedla Katarína Šulíková z úseku komunikácie RWE Gas Slovensko. 

Klienti spoločnosti Stredoslovenská energetika (SSE) sa najintenzívnejšie informovali o vratkách krátko po medializácii opatrenia, v ďalších dňoch ich záujem poklesol. „Následne sa počet otázok obmedzil na 1 až 2 denne. Tento týždeň sme už otázky zo strany odberateľov plynu nezaznamenali. Zákazníkov zaujímala predovšetkým suma, ktorú môžu v rámci vratiek dostať a termín vyplatenia,“ skonštatovala hovorkyňa SSE Michaela Krivá.

Deň D

S odosielaním poštových poukazov sa začne dnes. Premiér a minister hospodárstva v Bratislave osobne a demonštratívne podajú prvé listy, ktorých adresátmi sú občania s priezviskami začínajúcimi sa písmenami A-G.

V sprievodnom liste od ministerstva nájdu ľudia informácie ako ďalej postupovať. Ak by sa hromadili žiadosti odberateľov na špecifické otázky, rezort nevylučuje ani vytvorenie inej informačnej platformy. „Ak si to okolnosti vyžiadajú a zaznamenáme väčší počet takýchto dopytov, nevylučujeme zriadenie informačnej podstránky,“dodala hovorkyňa MHSR Miriam Žiaková.

Vratky dostane 1,4 milióna odberateľov. Podmienkou je, aby domácnosť mala k prvému novembru 2015 uzavretú platnú zmluvu o dodávke plynu so svojím dodávateľom. Poštovú poukážku od ministerstva si môže odberateľ uplatniť do 60 dní od dátumu podania na ktorejkoľvek pobočke Slovenskej pošty. Výška príspevku závisí od spotreby za posledné známe 12-mesačné obdobie.

Domácnosti, ktoré na plyne iba varia, dostanú paušálne 10 eur. Do tejto skupiny patrí 680-tisíc zákazníkov. Spotrebitelia využívajúci plyn aj na ohrev vody si prilepšia od 10 do 45 eur. V tarife D2 je evidovaných 350-tisíc domácností. Tým, ktorí plynom aj kúria, môžu príspevok narásť do 165 eur. Do tarify D3 spadá podľa ministerstva 380-tisíc zákazníkov. 

© energia.sk

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.