Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
CIO
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Ilustračná snímka: CIO. Foto: Flickr.com/IvanWalsh.com (licencia Creative Comons)
25. novembra 2011 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

Organizácie vnímajú pozíciu CIO z rôznych hľadísk

Jeden z úsekov spoločnosti IBM vo vyše 71 krajinách zisťoval zásadnú úlohu a priority manažérov. V tomto roku sa na prieskume zúčastnilo 3.018 CIO z 18 priemyselných odvetví.

Štúdia obsahuje viac ako 13.000 rozhovorov, ktoré pracovníci zozbierali za posledných 6 rokov. CIO, tak zo štátneho ako aj zo súkromného sektora, v tomto období zaznamenali zmeny, ale aj určité príležitosti rozvoja. Súčasný systém sa stáva totiž čoraz zložitejší. „Pokiaľ ich postrehnete hneď, pomocou inovačných technológií môžete dosiahnuť značný úspech,“ zhodujú sa viacerí. To podčiarkuje významné postavenie CIO, čo vyplýva nielen z rozhovorov uverejnených v štúdii, ale aj štatistických analýz. Úroveň zmýšľania CIO pracovníkov je už v súčasnoti na úrovni generálnych riaditeľov (CEO – Chief Executive Officers).

V poslednej CEO štúdii, uviedli, že za zdrojom úspechu v 21. storočí stojí kreatívne vodcovské schopnosti, nové vzťahy so zákazníkmi, operatívnosť a šikovnosť. CIO štúdia však prináša nový pohľad a uvádza ako pracovníci dosiahli úspech, možno sa z nej preto poučiť a informácie využiť vo svoj prospech.

CIO pracovníci pomáhajú verejnému a súkromnému sektoru zjednodušiť zložité operácie, obchodné procesy, produkty a služby. Pre zvýšenie konkurencieschopnosti využívajú v 83 percentách vizionárske plány, ktoré zahŕňajú podnikateľskú inteligenciu a analýzy, operatívne riešenia (74 percent) a virtualizáciu (68 percent). Cloud computing (model vývoja a používania počítačových technológií) a podnikateľský manažment sa stali hlavnými prioritami od poslednej štúdie Global CIO Study z roku 2009.

Obe posledné oblasti a outsourcing sa však stali aj predmetom kritiky. Spoločnosti totiž museli pristúpiť k prerozdeleniu úloh, ktoré považujú jednotlivé organizácie za hodnotnejšie, interným zdrojom.

Hlavný datamanažment, zákaznícke analýzy, databázy a vizuálne informácie dashboardov sú momentálne hlavnými prioritami na získavanie informácií, pretože umožňujú lepšie a rýchlejšie rozhodovanie.

Pozícia CIO

Zatiaľ čo spomínané priority možno zhrnúť globálne, exsitujú tu aj určité rozdiely medzi jednotlivými CIO pracovníkmi. Z analýzy vyplýva, že pokiaľ chcú dosiahnuť úspech, musia sa zamerať na špeciálne požiadavky a ciele tej-ktorej organizácie.

CIO sú v prvom rade zodpovední za výkon zverených úloh – spravujú digitálnu infraštruktúru, dohliadajú na bezpečnosť, data integritu a prístupnosť systému – uvedený obrázok znázorňuje, ako vnímajú jednotlivých CIO pracovníkov organizácie a čo od nich očakávajú.

Obr. Efektívne CIO pozná a plniť pozíciu, ktorú definujú prevládajúce ciele podniku

Pôsobnosť

Organizácia vníma IT ako poskytovateľov základných technologických servisov. Spoločnsoti ich oslovia, aby využili IT na zefektívnenie operácií, čím by zvýšili svoju organizačnú efektívnosť.

Rozširovanie

Do tejto skupiny zaraďujeme organizácie, ktoré očakávajú od CIO rad zodpovedností, ktoré sa pohybujú v rozmedzí fundamentálnych až vizionárskych. CIO uskutočňujú potrebné kroky, čím zväčšujú organizačné kapacity a vylepšujú podnikateľské procesy a spoluprácu.

Transformácia

Tieto typy organizácií vnímajú IT primárne ako prevádzkovateľov špeciálnych priemyselných riešení, ktoré umožnia zmeniť podnikanie. CIO oslovujú vtedy, keď hľadajú pomoc s tranformáciou  priemyselných hodnôt prostredníctvom zlepšenia vzťahov so zákazníkmi, obyvateľmi, partnermi a internými klientmi.

Priekopníctvo

V tomto prípade vnímajú spoločnosti IT ako rozhodujúci činiteľ pri podnikateľskej vízii. CIO pomáhajú projektovať produkty, vstupovať na trhy a vytvárať biznis modely.

Aby každá organizácia dosiahla úspech, CIO musí rozumieť potrebám a cieľom organizácie, agentúry, divízie alebo podnikateľskej jednotky a musí vedieť, čo od neho spoločnosť očakáva. Efektívna komunikácia s kolegami stojí na prvom mieste, nakoľko iba vzájomná dohoda o postavení IT môže zefektívniť celý proces.

Samozrejme, že tieto pozície vnímania IT vychádzajú zo súčasného postavenia a opisujú ekonomické, konkurenčné a technologické prostredie. Pokiaľ sa ciele upravia, zmení sa aj vnímanie CIO pozícií. CIO výhradne pomáhajú organizáciám vysporiadať sa s volatilitou a zložitosťou 21. storočia, poskytujú im hodnotný dátový prehľad a sú dôležitým prvkom inovácií.

(c) energia

Text vznikol na základe podkladov The Essencial CIO.

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.