Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
energetickí smejdi podomový predaj energie
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, GettyImages
9. februára 2021 Ostatné od Energia.skSITA

Nekalé praktiky podomových predajcov energií nezastavila ani koronakríza

Aj počas pandémie sme zaznamenali na našich telefonických linkách a zákazníckych centrách sťažnosti, že podomoví predajcovia iných dodávateľov navštevovali zákazníkov,“ povedala pre portál vEnergetike.sk hovorkyňa Východoslovenskej energetiky Katarína Šulíková.

SPP a SSE

Spoločnosti Slovenský plynárenský priemysel (SPP), ako aj Stredoslovenská energetika (SSE) v súčasnosti nemuseli riešiť nejaký zvýšený počet sťažností na energetických šmejdov, stále ich však evidujú.

Nemuseli sme v poslednom období riešiť problémy s nekalými obchodnými praktikami. Ale áno, s problémom “šmejdi“ sa stretávame často,“ doplnila pre portál vEnergetike.sk hovorkyňa SSE Michaela Krivá.

Samozrejme, aj podomoví predajcovia sú povinní dodržiavať všetky aktuálne opatrenia na ochranu zdravia odberateľov,“ upozornil hovorca SPP Ondrej Šebesta.

Energetickí šmejdi

Energetickí šmejdi používajú viacero spôsobov, ako oklamať odberateľa energií. Vydávajú sa napríklad za zamestnancov dodávateľa energií, od ktorého aktuálne domácnosť odoberá energie.

Alebo tvrdia, že ich aktuálny dodávateľ energií končí na trhu a hrozí im strata dodávky energií. Prípadne k tomu dodajú, že preberajú zákazníkov do svojej správy, čo treba potvrdiť ich podpisom.

Zákazníci sa často nechajú uviesť do omylu aj vďaka tomu, že nemajú dostatok času na rozhodnutie a preštudovanie zmluvy.

Vymyslené platby

Okrem takýchto prípadov sa ešte stretávame s podvodným správaním, ktoré vo všeobecnosti spočíva v tom, že osoba, ktorá sa vydáva za zamestnanca spoločnosti, chce od nášho zákazníka úhradu vymyslenej platby napríklad za kontrolu faktúr, výmenu elektromera a podobne,“ dodala hovorkyňa ZSE Energia Michaela Dobošová.

Všetky platby, ktoré súvisia s dodávkou a distribúciou elektriny a plynu, však tradiční dodávatelia energií realizujú vo forme faktúr.

Preveriť si informácie

Odberatelia by si predovšetkým mali podľa energetikov na zákazníckej linke svojho doterajšieho dodávateľa energií preveriť pravdivosť informácií, ktoré dostali od alternatívneho predajcu.

Tiež by sa nemali uspokojiť s prísľubom všeobecnej percentuálnej zľavy na energie, ale nechať si ju na mieste písomne vypočítať podľa účelu, na ktorý elektrinu využívajú.

V prípade, ak už zákazník pod nátlakom zmluvu o zmene dodávateľa podpísal, môže od nej do 14 dní odstúpiť bez udania dôvodu,“ konštatovala Dobošová.

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.