Najlepší nápad: Rozbiehanie zeleného podnikania pokračuje
Juraj Kováč – zakladateľ projektov Rozbehni sa!, Najlepší nápad a Social Impact Award SK.
Cieľovou skupinou sú študenti stredných odborných škôl. Najlepší nápad im pomáha pri rozbiehaní ich nápadov. Sú mladí a neskúsení, ale svojím kreatívnym myslením, ktoré nepozná žiadne hranice ani obmedzenia, zatienia mnohokrát aj starších a ostrieľanejších kolegov. Podľa autora projektu Juraja Kováča by sa žiaci už v mladom veku mali naučiť rozmýšľať aj biznisov. „Neustále ma prekvapuje, ako kreatívni dokážu byť mladí ľudia a na druhej strane, ako biznosovo naivní dokážu byť,“ uviedol začiatkom roka v rozhovore pre energia.sk.
Najlepší nápad je ten, ktorý sa podarí zrealizovať
Aby sa v budúcnosti nedostali do slepej uličky, projekt Najlepší nápad sa im snaží sprostredkovať cenné rady od úspešných podnikateľov. Cieľom je spojiť ich technickú zručnosť so základnou biznisovou gramotnosťou. „Zistili sme, že pre mladých ľudí začínajúcich úplne z nuly má najväčšiu pridanú hodnotu rada a usmernenie od skúsenejšieho podnikateľa. Preto v rámci Najlepšieho nápadu spájame autorov nápadov s mentormi z radov úspešných podnikateľov a zameriavame sa na úspešné otestovanie prototypu,“ vysvetlil autor projektu, ktorý sa rozvoju talentu a podnikavosti mladých ľudí venuje už 7 rokov.
Čerstvé zelené nápady a online hlasovanie
Projekty prihlásených stredoškolákov v téme Obnoviteľné zdroje energie posudzuje štvorčlenná komisia. Je zložená zo skúsených odborníkov v oblasti zeleného podnikania. V tomto ročníku posunula ďalej 14 nápadov, ktoré majú najväčší potenciál na úspech v kategórii Obnoviteľné zdroje. Bude im udelená nanofinančná podpora pre zostrojenie prototypov do výšky 200 eur. Pre najlepšie tri tohtoročné projekty je pripravený inkubačný program v hodnote 3 x 1 000 eur, ktorý má pomôcť autorom nápadov pretaviť ich víziu do reality.
Dva najlepšie nápady vyberie odborná podnikateľská komisia, tretí vzíde z hlasovania o najsympatickejší nápad. Tvorcovia minulý týždeň spustili online hlasovanie. Svojho favorita si môžete vybrať a hlasovať zaňho do 19. apríla. Víťaz Ceny sympatie ZSE získa účasť v inkubačnom programe v hodnote 1000 eur. Všetky biznis nápady budú prezentované v rámci slávnostného vyhodnotenia, ktoré sa uskutoční 22. apríla 2013 v Bratislave.
V priebehu novembra až januára sa v rámci projektu zorganizovalo 10 biznis seminárov. Zúčastnilo sa ich viac ako 200 žiakov z 20 stredných škôl. V rámci podujatia sa mali mladí ľudia možnosť naučiť sa ako nájsť, uchopiť a otestovať svoj biznis nápad v téme obnoviteľných zdrojov energií.
© energia.sk
Foto:energia.sk/Michal Jesenič