Na čerpačky Slovnaft už v Česku nenatrafíte
S čerpacími stanicami Slovnaft sa už onedlho na českých cestách nestretnete. Má ísť o súčasť obchodnej a marketingovej stratégie, v rámci ktorej plánuje materská skupina MOL rozvíjať len dve značky zo svojho portfólia. Zmena sa dotkla aj 23 čerpačiek s logom Slovnaftu, ktoré sú prevádzkované na Morave.
Skupina MOL v súčasnosti vlastní v Česku 306 čerpacích staníc. Väčšinu z nich prevádzkuje pod identitou MOL. Okrem Slovnaftu vlastní aj sieť púmp etablovanej značky Pap Oil, ktorú odkúpila v roku 2012.
„V súčasnosti prebieha rebranding čerpacích staníc Slovnaft. Po jeho ukončení bude v najbližších týždňoch po prestavbách 187 čerpacích staníc MOL, 118 čerpacích staníc Pap Oil a 1 čerpacia stanica Slovnaft,“ potvrdil pre náš portál Ladislav Procházka z komunikačného oddelenia Slovnaftu.
O úspechu stále viac rozhodujú služby
V poslednom období sa MOL intenzívne venovala akvizíciám. Ku koncu roku 2014 prebrala 44 čerpačiek firmy Lukoil, v roku 2015 k nim pribudlo tiež 125 staníc talianskej spoločnosti Agip. V oboch prípadoch už rebranding prebehol.
Skupina MOL je aktuálne „dvojkou“ na trhu s pohonnými hmotami v Česku. Lídrom je sieť čerpacích staníc Benzina, ktorá patrí pod koncern Unipetrol. Na tamojšom trhu s predajom motorových palív pôsobia aj OMV alebo Shell.
Konkurencia v tomto biznise sa vo všeobecnosti zostruje. Okrem kvality palív chcú obchodníci zaujať motoristov službami. „Preto meníme čerpacie stanice na poskytovateľov služieb. Je to jediný spôsob, ako si udržať konkurencieschopnosť,“ uviedol pre E15viceprezident MOL Ferenc Horváth.
Menej rozvinutá sieť na Slovensku
V porovnaní s Českom je na Slovensku trikrát menej čerpačiek. Traja najväčší hráči obsluhujú vyše 40 % trhu. Dlhodobým lídrom v maloobchodnom predaji palív je Slovnaft. Postavenie si posilňuje aj akvizíciami, predvlani prebral 41 púmp Agip. Významnými hráčmi na trhu sú aj spoločnosti OMV, Shell a Jurki.
© energia.sk
Ilustračná foto: Slovnaft