M. Dragun: Na projekt ropovodu BSP sa dodnes minulo viac ako 3 mil. eur
Transpetrol podľa jeho slov minul „stovky tisíc eur“ na spracovanie rôznych analýz, ktoré odmieta sprístupniť a zverejniť možnú výhodnosť či nevýhodnosť ropovodného projektu. „Spoločnosť Transpetrol si dala vypracovať v jednej PR agentúre za 25.000 eur komunikačnú stratégiu a zvládnutie komunikácie projektu ropovodu Bratislava Schwechat Pipeline od roku 2011,“ priblížil.
Spoločnosť Transpetrol a spoločnosť BSP tak podľa Draguna míňajú „milióny eur“ na projekt, ktorý do dnešného dňa nikto nevidel. Projekt ropovodu Bratislava Schwechat Pipeline a jeho trasa je podľa neho Kolumbova žena. „Každý o tomto projekte počul a nikto nikdy jeho finálnu trasu nevidel,“ poznamenal.
„Viete si predstaviť, že v súkromnej sfére by ktokoľvek minul 3 milióny eur na to, aby vo finále za 5 rokov nebolo nič urobené? Ja osobne nie, preto aj na základe skúseností za posledných 5 rokov vyzývam prokuristu a splnomocnenca Ministerstva hospodárstva (MH) SR Roberta Nemcsicsa, aby porozmýšľal o zotrvaní vo funkcii prokuristu spoločnosti BSP a v pozícii splnomocnenca. Nie je možné, aby vláda cez túto spoločnosť a cez tohto splnomocnenca 5 rokov naťahovala verejnosť, magistrát a do dnešného dňa nebola známa trasa ropovodu,“ povedal.
Pripomenul zároveň, že o ropovode BSP sa hovorí od roku 2003. „Od roku 2011 je známe, že trasa ropovodu má viesť cez intravilán hlavného mesta a do dnešného dňa ministerstvo hospodárstva a spoločnosť BSP, na čele ktorej od roku 2011 sedí pán Robert Nemcsics, neboli schopní magistrátu, Bratislavskej vodárenskej spoločnosti, samosprávnemu kraju a verejnosti predstaviť trasu ropovodu,“ dodal.
MH SR podľa hovorkyne rezortu Miriam Žiakovej požiadalo o vyjadrenie a zaujatie stanoviska k ropovodu Európsku komisiu, pretože ide o projekt strategického významu. „Zároveň si dovoľujeme upozorniť, že všetky postupy si vyžadujú čas a odmietame, aby nám termíny na vyjadrenie alebo predkladanie projektu stanovoval občiansky aktivista,“ reagovala Žiaková.
Copyright © TASR 2015