Lidl vstupuje vo Veľkej Británii na trh s elektrinou
Sieť supermarketov Lidl chce pre svoje britské pobočky dodávať elektrickú energiu sama. Motiváciou sú dosiahnuté výsledky takejto stratégie v Nemecku. Obchodnému reťazcu tam licencia na distribúciu a predaj pomohla výrazne znížiť vlastné účty za energie, informuje Telegraph.
Pohyblivosť cien a možnosť nakupovať elektrinu lacnejšie na spotových trhoch chce spoločnosť využiť vo svoj prospech. „Predaj elektriny nie je našou hlavnou činnosťou, ale šetrenie si vyžaduje pozorne sledovať aj trhy s energiami. Niekoľko rokov dozadu účty za elektrinu neboli tak premenlivé ako sú dnes,“ vyhlásil zástupca spoločnosti Senol Kosar.
Obchodovanie s elektrinou je skôr doménou veľkých dodávateľov a finančných inštitúcií. Podľa analytikov, aktuálne trhové prostredie vytvára pre firmy podmienky na vstup do elektroenergetiky, zvlášť s očakávaným zvýšením cien počas zimy. Masový záujem firiem o podnikanie v tejto sfére sa však podľa nich neočakáva, uzatvára Telegraph.