Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
elektrobus
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Elektroautobus. Foto: KAIST/facebook.com
22. augusta 2013 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

Kórejskými cestami brázdia prvé elektroautobusy. Nabijú sa počas jazdy.

V meste Gumi začali premávať prvé autobusy s elektrickým pohonom a bezdrôtovým nabíjaním – Online Electric Vehicle (OLEV). Ich dobíjanie je vyriešené elektrickou indukciu, vďaka čomu nemusia na 24 kilometrov dlhej vnútromestskej trase stavať nabíjacie stanice alebo elektrické káble ako pre električky a trolejbusy.

Foto: KAIST

Elektroautobusy sa dobíjajú pomocou káblov zabudovaných v ceste. K bezdrôtovému nabíjaniu založenému na technológii poľa magnetickej rezonancie slúži dvojica medených cievok s rovnakou elektromagnetickou frekvenciu 20 kHz a dodávajú výkon 100 kW. Tie sú umiestnené 17 cm nad povrchom vozovky. Účinnosť prenosu je 85 %. Vozidlá testuje Kórejský inštitút vedy a technológie KAIST.  Prenos energie sa spustí až vtedy, ak nad vozovkou prejde alebo zastaví elekroautobus.

Nová technológia SMFIR (Shaped Magnetic Field in Resonance ) umožňuje nabíjanie vozidiel aj priamo v pohybe. Využívajú sa len malé takmer tretinové batérie oproti bežným v elektromobiloch. Výrazne tak došlo k zníženiu hmotnosti vozidla a nižšej spotrebe. Dĺžka elektrifikovaných ciest je 5% -15% z celej trasy, takže na testovacie jazdy stačilo rozkopať len pár úsekov.

Foto: facebook.com/KAIST

Inteligentné cesty so zabudovanou s technológiou dokážu rozpoznať kompatibilné vozidlo. Vozidlá sú konštruované v súlade s medzinárodnými štandardmi EMF a elektrické pole neškodí žiadnym živým organizmom.

OLEV predstavuje podľa vedcov revolučnú technológiu, ktorá urýchli vývoj čisto elektrických vozidiel. V budúcnosti by podľa vývojárov mohla predstavovať životaschopnú alternatívu pre budúce dopravné systémy, a to nielen pre osobné automobily, ale aj pre mestskú hromadnú dopravu. Nová technológia nabíjania by vyriešila stávajúce technické problémy, ktoré obmedzujú komercializáciu elektromobilov, predovšetkým ich cena, hmotnosť, dojazd a nedostatočnú dobíjaciu infraštruktúru.

V prípade, že sa elektroautobusy stretnú s úspechom, v meste pribudne do roku 2015 ďalších desať.

(c) energia.sk

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.