Implementáciu ESG považuje za kľúčové takmer 90 % riaditeľov firiem
Udržateľné a zelené riešenia, ktoré zaviedli počas pandémie, si chcú udržať aj naďalej. Najvyššiu prioritu celkovo má sociálna zložka ESG.
Vyjadrilo sa tak 96 % top manažérov. V maloobchode však dominuje udržateľnosť. Tieto zistenia vyplynuli z prieskumov, ktoré realizovala spoločnosť KPMG.
Značky s hodnotami
Firmy, ktoré môžu dôveryhodne preukázať, že plnia svoje etické, sociálne a environmentálne (ESG) sľuby, získavajú podľa prieskumu značnú konkurenčnú výhodu.
Až 80 % spotrebiteľov chce nakupovať od značiek, ktoré vyznávajú ich hodnoty. Tento fenomén zostáva rovnaký naprieč krajinami, generáciami aj príjmovými skupinami.
Deväť z desiatich spotrebiteľov sa vyjadrilo, že je ochotných zaplatiť viac za nákup od etickej značky, ktorá dáva spoločnosti niečo späť.
Každý štvrtý spotrebiteľ v prieskume odpovedal, že zodpovedné správanie sa firiem zmenilo jeho nákupné rozhodnutia.
Zavedenie ESG do firemnej stratégie
Lídrom v ESG sú firmy zo sektoru finančných služieb, no záujem o zapracovanie týchto princípov stúpa aj v energetike.
Šesť z desiatich energetických svetových firiem kladie aktuálne dôraz na zavedenie ESG do firemnej stratégie.
Podľa prieskumu z jari 2021 až 43 % energetických spoločností označilo za najväčšie riziko pre svoje podnikanie práve environmentálne a klimatické hrozby. Pritom v minulom roku túto obavu priznalo iba 14 % firiem.
Globálna sieť firiem
KPMG je globálna sieť firiem poskytujúcich služby v oblasti auditu, daní a poradenstva. Pôsobí v 146 krajinách a zamestnáva viac ako 227-tisíc ľudí.
KPMG International Limited je súkromná anglická spoločnosť s ručením obmedzeným. Spoločnosť KPMG Slovensko je nezávislým členom medzinárodnej siete KPMG a na Slovensku pôsobí od roku 1991.
V súčasnosti zamestnáva viac ako 300 ľudí a má 12 partnerov. Je audítorskou a poradenskou spoločnosťou.