IBM pomáha firmám na ceste k digitálnemu marketingu
Štúdia IBM z roku 2011, do ktorej sa zapojilo vyše 1700 riaditeľov marketingu a komunikácie, odhalila, že väčšina svetových marketérov si uvedomuje zásadný posun vo vzťahu k zákazníkom, ale necítia sa byť pripravení túto zmenu zvládnuť. Navyše, podľa štúdie až 82 percent marketérov tvrdí, že chcú zvýšiť využitie sociálnych médií počas nasledujúcich troch až piatich rokov, ale len 26 percent sleduje blogy, 42 percent komentáre tretích strán a 48 percent recenzie a pripomienky zákazníkov, aby lepšie odladili marketingové stratégie.
Odpoveďou IBM na tieto potreby je nové potrfólio služieb, ktoré firmám pomôže vybudovať a rozvíjať ich digitálny marketing. Technológie tak slúžia ako nástroj na budovanie zmysluplných a personalizovaných kontaktov so zákazníkmi cez mobilné telefóny, v prostredí sociálnych médií a internetu. Akutálne novinky a trendy v tejto oblasti predstaví IBM už budúci týždeň aj v Bratislave počas konferencie „potykajte si so svojím zákazníkom“, ktorá sa uskutoční 19. septembra 2012 v hoteli Kempinski River Park. Okrem atraktívnej prezentácie skúseností z prostredia Morgan & Stanley a Wimbledonu sa odborníci IBM budú venovať otázkam personalizácie a automatizácie marketingovej komunikácie, spoznávaniu preferencií zákazníkov na základe dát, ktoré firmy majú k dispozícií, i zefektívňovaniu marketingových kampaní.
Bližší pohľad na novú ponuku služieb
IBM v krátkom čase vyhodnotí súčasné potreby firmy a porovná ich s marketingovou víziou. Následne zbehne analýzu rozdielov a vyhodnotí, čo dnes podporuje existujúca infraštruktúra a potom určí nové procesy, technológie, dáta, zručnosti a kontrolné mechanizmy, ktoré sú potrebné na transformáciu firmy. Na záver navrhne individuálny plán postavený na uznávaných postupoch a metodológii vychádzajúcej z interakcií s klientami na celom svete.
Na podporu komunikácie so zákazníkmi, sociálneho marketingu a spolupráce a na optimalizáciu marketingu sa použijú analytické postupy. Napríklad maloobchodníci, banky, poisťovne a telekomunikačné firmy bojujú s tým, ako doručiť správnu ponuku produktov a služieb koncovým zákazníkom v správnom čase. Prediktívna analytika pracujúca s informáciami v reálnom čase im uľahčí ich úlohu analýzou rastúceho objemu informácií o zákazníkoch – ide o rozmanité štrukturované i neštrukturované dáta – čím firmy získajú lepší prehľad o zakazníckych preferenciách. V kombinácii s prednastavenými pravidlami na základe skúseností o tom, ktoré ponuky a akcie sa v podobných zákazníckych situáciách osvedčili v minulosti, analytické nástroje navrhnú odporúčané personalizované aktivity pre konkrétneho klienta.
„Firmy dnes majú jedinečnú príležitosť rebrandingu na zákaznícky orientované a relevatné pre svojich zákazníkov,” uviedol Adam Klaber, Managing Partner, New Markets, IBM Global Business Services. „Súčasťou celosvetovej iniciatívy Smarter Commerce (Inteligentný obchod) je spolupráca IBM s firmami na prehlbovaní vzťahov so zákazníkmi. Ťažiskom je práca s dátami a IBM v tejto oblasti pomáha riaditeľom marketingu a IT komunikovať so zákazníkmi osobnejšie a autentickejšie, čím posilňuje lojalitu k značke.“
Zdroj: IBM