Francúzsko chce do roku 2040 ukončiť predaj áut na benzín i naftu
V prvej polovici tohto roku sa benzínové a naftové vozidlá podieľali na novom vozovom parku vo Francúzsku zhruba 95 %. Trhový podiel elektromobilov predstavoval iba 1,2 % a podiel hybridných vozidiel 3,5 %, píše Reuters.
Hulot pripustil, že odchod od benzínových a naftových automobilov predstavuje „náročný cieľ“. Francúzske automobilky ale podľa neho majú projekty, ktoré môžu jeho dosiahnutie zabezpečiť.
Francúzska spoločnosť PSA Group, ktorá vyrába automobilky značky Peugeot a Citroën, včera uviedla, že vládny cieľ ide ruka v ruke s jej zámerom ponúkať do roku 2023 elektrické alebo hybridné verzie u 80 % vozidiel. Hovorkyňa podniku ale dodala, že PSA bude v prípade budúceho zákazu predaja benzínových a naftových automobilov vo Francúzsku pokračovať v ich výrobe pre zahraničné trhy.
Európske združenie výrobcov automobilov upozorňuje, že elektrické a hybridné motory nie sú jedinou možnosťou pre budúcnosť automobilového priemyslu a že automobilky stále investujú do modernizácie benzínových a naftových technológií. „Zlepšovanie spaľovacieho motoru a čisté naftové technológie budú aj naďalej hrať významnú úlohu v znižovaní emisií oxidu uhličitého,“ uviedlo združenie vo vyhlásení pre agentúru AP.
Hulot včera rovnako potvrdil, že Francúzsko sa chystá do roku 2022 ukončiť výrobu elektriny z uhlia a do roku 2025 znížiť podiel jadrovej energetiky na celkovej produkcii elektriny na 50 % z terajších 75 %. Navrhol taktiež zákaz nových ropných a plynových vrtov na francúzskom území. „Francúzsko sa chce stať jednotkou v zelenej ekonomike,“ uzavrel.
ČTK, energia.sk