Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
7. septembra 2016 Plyn a ropa od Energia.skSITA

Francúzska automobilka Renault možno ustúpi od naftových motorov

Tie zverejnili vyjadrenia člena vedenia automobilky Thierryho Bollorého, ktorý na internej schôdzke manažmentu spoločnosti ešte v júli uviedol, že vzhľadom na prísnejšie emisné normy a testovacie metódy je možné, že výroba naftových motorov bude v budúcnosti neekonomická.

Renault aj jeho francúzsky konkurent Peugeot investovali nemalý objem financií do dieselovej technológie. Emisné normy sa však v blízkej budúcnosti sprísnia a viaceré automobilky uvažujú nad tým, akým smerom sa do budúcnosti uberať.

Bolloré podľa zdrojov na júlovej schôdzke uviedol, že naftové motory už boli stiahnuté z najmenších áut firmy, ako je napríklad Twingo, a to ešte pred vypuknutím škandálu Volkswagenu. Je možné, že do roku 2020, keď do platnosti vstúpia nové emisné limity Európskej únie, už nebudú mať dieselové motory ani väčšie autá Renaultu ako Clio a Mégane.

Pritom viac než 60 % z 1,6 milióna vozidiel, ktoré firma predala v minulom roku v Európe, malo naftový motor. Ako však na schôdzke v júli Bolloré povedal, prísnejšie normy a testovacie metódy môžu viesť takému k zvýšeniu nákladov na dieselové technológie, že diesel sa už na trhu neudrží.

Podobne už v júni zapochyboval o efektívnosti investovania do naftových motorov výkonný riaditeľ Volkswagenu Matthias Müller. Ako uviedol, „vo Volkswagene rozmýšľajú nad tým, či ešte stále má zmysel investovať množstvo peňazí do ďalšieho vývoja dieselu“.

Copyright © TASR 2016

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.