E.ON musí britským zákazníkom vrátiť 12 mil GBP za predražené tarify
Spoločnosť E.ON UK, ktorú vlastní nemecká skupina E.ON, patrí do tzv. veľkej šestky najväčších poskytovateľov elektriny v Británii. E.ON podľa regulátora nedostatočne vyškolil a kontroloval svojich zamestnancov a personál najatých agentúr. To spôsobilo, že spotrebitelia dostávali nepravdivé informácie.
Nemecký koncern so sankciami súhlasí a uviedol, že príslušným zákazníkom peniaze okamžite vyplatí. Šéf britskej dcéry E.ON-u Tony Cocker sa im ospravedlnil. Náhradu vo výške približne 35 eur tak dostane každá zo zhruba 330.000 domácností, medzi ktorými sú okrem rodín s nízkymi príjmami aj penzisti a invalidi.
E.ON uviedol, že okrem pokút vymeraných regulačným úradom zaplatí o tri až osem miliónov GBP viac. „Ja osobne som šokovaný z toho, čo sa stalo,“ vyhlásil Cocker. E.ON tiež vrcholným manažérom znížil bonusy až o 50 %.
Britský rgeulátor Ofgem nenašiel žiadny dôkaz, že vysokí manažéri sa zavádzajúce informácie snažili poskytovať zámerne. Pretože firma súhlasila s vyplatením odškodného, regulátor jej uloží iba formálnu pokutu vo výške jednej libry, citovala z vyjadrenia Ofgem agentúra Reuters.
TASR, ČTK, energia.sk