E.ON chce v budúcnosti ponúkať zmluvy v obchodoch
Nemecký energetický koncern E.ON chce totiž v budúcnosti oslovovať zákazníkov v predajniach. I keď zatiaľ konkrétne rozhodnutie nepadlo, podľa predstaviteľa koncernu Uweho Kolksa „E.ON určite pôjde touto cestou“. E.ON chce rozšíriť služby pre domácnosti a posilniť napríklad služby cez internet, i keď mnohí klienti stále uprednostňujú telefón alebo písomný styk.
Dozorná rada koncernu koncom novembra ohlásila radikálnu reorganizáciu koncernu, ktorej najdôležitejším cieľom bude silnejšie zameranie na obnoviteľné zdroje, energetické siete a zákaznícku podporu. Kľúčové oblasti činnosti, čiže výroba elektriny z atómu, uhlia a plynu, ako aj obchodovanie s energiami sa osamostatní. V strednodobom horizonte sa chce E.ON výroby energie úplne vzdať.
Hoci nemeckú klientelu v budúcnosti čakajú nákupy energie a plynu v obchodoch, nateraz sa môže tešiť na klesajúce ceny elektriny. Experti očakávajú, že v roku 2015 prvýkrát po 14 rokoch zlacnejú energie, i keď zľavy budú nižšie než doteraz.
Copyright © TASR 2014