Česko: Ombudsman ČEZ vyhovel deviatim percentám sťažností na odber elektriny
Tretina oprávnených sťažností bola podľa posúdenia ochrancu práv chybou spoločnosti ČEZ. V 49 prípadoch potom použil špecifický prístup a zohľadnil predovšetkým sociálnu situáciu žiadateľa. Najviac prijatých podnetov pochádzalo zo stredných Čiech (30 %), viac než polovica klientov s ním komunikovala prostredníctvom internetu. K väčšine prípadov (97 %) ombudsman vydal stanovisko do 30 kalendárnych dní.
Ombudsman ČEZ Josef Sedlák znova preskúmava prípady klientov, ktorí neboli spokojní s vybavením svojej sťažnosti či reklamácie podanej u príslušnej spoločnosti Skupiny ČEZ. Záujem o jeho službykaždým rokom rastie. V roku 2010 na jeho stôl dorazilo 307 podnetov, o rok neskôr 518 a v roku 2012 celkom 775 podnetov.
Tím obudsmana ČEZ vznikol v roku 2009. Ombudsman je nezávislý na dcérskych spoločnostiach Skupiny ČEZ, podriadený je priamo generálnemu riaditeľovi ČEZ. Za celú dobu svojho fungovania riešil tím ombudsmana ČEZ takmer 2.500 podnetov, z ktorých každý desiaty bol oprávnený.
ČTK, energia.sk