Britský regulátor potrestal E.ON za nesprávnu fakturáciu zákazníkov
Britský úrad pre reguláciu trhu s plynom a elektrinou (Ofgem) udelil spoločnosti E.ON pokutu vo výške približne 10,7 miliónov eur. Energetický gigant mal svojim zákazníkom v januári 2014 neoprávnene spoplatňovať prechod k inému dodávateľovi a účtoval vyššie než cenníkové ceny za dodávku elektriny.
Podľa nových pravidiel pre trh s elektrinou v Británii musí každý dodávateľ upovedomiť svojich zákazníkov o plánovanom zvýšení cien 30 dní vopred. Spotrebiteľ tak má dostatok času, aby mohol prejsť k inému dodávateľovi.
Ak vyššie ceny vstúpia do platnosti skôr, neplatí poplatok za prechod k inému dodávateľovi alebo sa mu účtujú ceny podľa pôvodného cenníka. Pravidlo sa vzťahuje na zákazníkov s viazanosťou na dobu určitú.
„Sú to dôležité opatrenia na ochranu zákazníka. Je len prospešné, že dodávatelia hrajú podľa platných pravidiel a spotrebitelia sú tak posmelení k väčšej angažovanosti na trhu,“ uviedla Sarah Harrison z Ofgem.
Približne 40 tisíc britským zákazníkom, ktorých sa nesprávna fakturácia mohla potenciálne dotknúť, už spoločnosť E.ON vrátila vyše 550 tisíc eur. Priemerná suma zaplatená zákazníkom naspäť sa pohybovala od 11 do 17 eur.
Vyrubená finančná pokuta pre E.ON patrí aj v pomeroch britskej energetiky k relatívne vysokým. Pri určovaní výšky trestu sa podľa regulačného úradu zohľadnil aj fakt, že E.ON sa podobných previnení dopustil aj v roku 2013.
Na Slovensku udelil Úrad pre reguláciu sieťových odvetví historicky najvyššiu pokutu 1 milión eur pre firmu Energetické centrum v roku 2013.
Medzi 26 identifikovanými pochybeniami boli aj závažné porušenia zákona ako účtovanie vyšších cien elektriny než bol strop stanovený ÚRSO, vyhýbanie sa vracaniu preplatkov či nedodržiavanie lehôt na reklamáciu.
Podrobnejšie sme sa aktivite slovenského regulátora v oblasti vykonávania kontrol a ukladania sankcií energetickým subjektom venovali v tomto článku.
© energia.sk