BMW Startup Garage
Cieľom novozaloženej BMW Startup Garage je využiť potenciál obzvlášť inovatívnych startupov. BMW Group prostredníctvom BMW Startup Garage nadväzuje na svoju úspešnú spoluprácu so startupovými firmami. Kombinácia strategického a globálneho plánovania veľkej korporácie s kultúrou neustálej inovácie, kreativity a dravosti, ktorá sa spája s úspešnými startupmi, sa osvedčila už v minulosti. Podobne ako BMW Startup Garage, aj investičná kapitálová spoločnosť BMW i Ventures podporuje kontakt s mladými firmami vyvíjajúcimi inovatívne riešenia pre mestskú mobilitu.
Pri tvorbe akceleračného programu „TEchFounders” pre startupy zamerané na technológie BMW Group navyše spojila svoje sily s Centrom pre inováciu a podporu podnikania – UnternehmerTUM na Technickej univerzite v Mníchove. Tento akceleračný program zoznamuje BMW Group s inovatívnymi technológiami, produktmi a službami v ich prvopočiatkoch a ponúka jej možnosť spolupráce so startupovými tímami.
Jeden z tímov vedený manažérmi pre inovácie Gregorom Gimmym a Matthiasom Meyerom práve odštartoval svoju spoluprácu s BMW Startup Garage. Gimmy vysvetľuje hlavné dôvody: „Bolo načase spýtať sa samých seba, ako naša spoločnosť dokáže tento potenciál čo najefektívnejšie využiť.“
BMW Group vždy aktívne vyhľadávala nové, prelomové technológie, no až doposiaľ nebolo pre startupy jednoduché prezentovať spoločnosti svoje nápady – interné procesy a postupy veľkej korporácie často predstavujú pre neskúsených podnikateľov značnú prekážku. Zjednodušené a efektívnejšie procesy BMW Startup Garage umožňujú rýchlejšiu a flexibilnejšiu spoluprácu. Vďaka tomu je možné rýchlo identifikovať a integrovať viac startupov ako doteraz. Ktorýkoľvek startup môže kontaktovať BMW Startup Garage online. Následný výber prebieha v réžii BMW Startup Garage v úzkej spolupráci s tímom inovačného manažmentu a príslušnými oddeleniami BMW Group.
Vybrané startupy následne absolvujú špeciálny program, ktorý trvá niekoľko mesiacov. Ten je zameraný na vývoj funkčného prototypu vhodného pre BMW Group. Startupy môžu tiež počítať s podporou pri tvorbe svojej siete v rámci BMW Group a pri príprave svojho business plánu.
Prihlásiť sa môže ktorýkoľvek startup bez ohľadu na to, v ktorej krajine bol založený. Tento program sa nevzťahuje len na firmy z automobilového sektora. Spadajú doň aj tie technológie, ktoré je možné uplatniť v procese vývoja automobilov. Uchádzači však musia spĺňať niekoľko kritérií: „Máme záujem o dobré startupy, nie o dobrých vynálezcov,“ vysvetľuje Matthias Meyer. „Od každého z uchádzačov očakávame, že nám okrem dobrého nápadu predstaví aj skvelý tím. Jedine špičkové tímy totiž dokážu dotiahnuť nápady do úspešného konca.“
Zdroj: BMW Group Slovensko