BMW Group: Viac než polovica spotrebovanej elektriny pochádza z OZE
Spoločnosť BMW Group informovala o tom, že po prvýkrát v histórii až 51 percent elektrickej energie, ktorú spotrebuje vo svojich prevádzkach po celom svete, pochádza z obnoviteľných zdrojov. Ide o výrazný míľnik v živote spoločnosti, ktorá si vytýčila cieľ – v priebehu najbližších rokov postupne zvyšovať podiel zelenej energie až na 100 percent.
BMW Group má vypracovaný podrobný plán prechodu na 100-percentné pokrytie spotreby elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Prvým krokom v tomto procese je zvýšenie účinnosti spotreby energie v prevádzkach po celom svete. Následne budú v jednotlivých závodoch inštalované systémy na výrobu elektrickej energie z takzvaných zelených zdrojov. Tretím krokom bude nákup elektrickej energie pre BMW Group od dodávateľov obnoviteľnej energie.
Ursula Mathar, riaditeľka sekcie udržateľnosti a ochrany životného prostredia BMW Group, hovorí: „Máme vypracovaný jasný cieľ a konkrétny plán prechodu na obnoviteľnú energiu. No aby sme tento postup mohli zaviesť do praxe, je nevyhnutné, aby bol životaschopný aj po finančnej stránke. Naše plány môžeme postupne implementovať na svetových trhoch len po vytvorení správnych podmienok.“
Zhruba 51 percent elektrickej energie dodávanej do prevádzok BMW Group už dnes pochádza z obnoviteľných zdrojov energie. V nemeckom Lipsku BMW Group využíva veternú energiu. V polovici roku 2013 boli na pôde závodu uvedené do prevádzky štyri turbíny. Sto percent vyprodukovanej energie sa používa pri výrobe modelov BMW i3 a BMW i8. Približne 50 percent energie používanej pri výrobných procesoch v závode Spartanburg v Južnej Karolíne, USA, pochádza zo systému využívajúceho plynný metán. Koncom roku 2014 položili v juhoafrickej prevádzke Rosslyn základný kameň zariadenia na výrobu tepla a elektrickej energie z bioplynu. Zdrojom tejto suroviny bude odpad z dobytkárskych a slepačích fariem. Tento systém po spustení pokryje viac ako 25 percent spotreby energie závodu už v priebehu tohto roku.
BMW Group uplatňuje integrovaný prístup k udržateľnosti v celom hodnotovom reťazci. Okrem znižovania emisií CO2 sa BMW Group zameriava na ochranu životného prostredia a udržateľnosť v dodávateľskom reťazci. Integrálnou súčasťou jej stratégie je aj dôraz na zamestnancov a korporátna zodpovednosť voči spoločnosti. Skupina zverejňuje kľúčové indikátory svojej výkonnosti v každoročnej Správe o udržateľnosti hodnôt. Súčasná Správa o udržateľnosti hodnôt za rok 2014 bola po prvýkrát zverejnená spolu s výročnou správou 18. marca 2015. Podrobnejšie informácie o stratégii udržateľnosti BMW Group, rovnako ako kľúčové indikátory jej výkonnosti a ciele nájdete na: www.bmwgroup.com/svr.
BMW Group
BMW Group je vďaka značkám BMW, MINI a Rolls-Royce najväčším výrobcom prémiových automobilov a motocyklov na svete. Okrem toho ponúka aj produkty značkového financovania a služby osobnej mobility. Medzinárodný koncern prevádzkuje 30 výrobných a montážnych podnikov v 14 krajinách a predajnú sieť so zastúpeniami vo viac ako 140 krajinách.
BMW Group zaznamenal v roku 2014 celosvetový predaj v objeme približne 2,118 milióna predaných automobilov a 123 000 motocyklov. V hospodárskom roku 2014 činil zisk pred zdanením 8,71 miliardy eur, celkový obrat dosiahol výšku 80,40 miliardy eur. BMW Group k 31. decembru 2014 zamestnával po celom svete 116 324 spolupracovníkov.
Úspech BMW Group sa vždy zakladal na predvídavom a vizionárskom myslení a zodpovednom konaní. Ekologické programy a sociálna udržateľnosť preto tvorili integrálnu súčasť stratégie spoločnosti v rámci celého hodnotového reťazca. BMW Group sa vždy vyznačoval komplexnou produktovou zodpovednosťou a významným prístupom k ochrane zdrojov.
Zdroj: BMW Group Slovensko