Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
11. februára 2015 Plyn a ropa od Energia.skSITA

Alternatívou v doprave na Slovensku môže byť aj LNG

V pondelok (9.2.) sa stala Dunajská Streda centrom rozvoja nových technológií  LNG v doprave. Výhody skvapalneného zemného plynu predstavili zástupcovia firiem Gazprom Germania, Vemex Energo, Danube LNG a ďalších. Celodenného podujatia sa zúčastnilo približne 60 hostí.

Poľský výrobca autobusov SolBus predstavil inovatívny model Solcity 12. Potenciálni záujemcovia si mohli naživo pozrieť, ako prebieha tankovanie LNG paliva do nádrže autobusu pomocou mobilnej čerpacej stanice od spoločnosti Gazprom Germania. Palivová nádrž autobusu s objemom 367 litra bola naplnená zhruba 35 kilogramami skvapalneného zemného plynu.

Predvedený autobus je šetrný k životnému prostrediu a z pohľadu prevádzkových nákladov veľmi ekonomický. „Dojazd až 600 km na jednu nádrž so spotrebou maximálne 35 litrov na 100 km hovorí za všetko,“ uviedol pre náš portál Mário Matušinec z Vemex Energo. Parametre vozidla ocenil aj Michal Humeník z dopravného podniku SAD Dunajská Streda. 

V blízkej budúcnosti bude LNG autobus SolBus, ako aj mobilná čerpacia stanica LNG paliva, predstavená potenciálnym zákazníkom aj vo Zvolene, Prievidzi a Trnave. Počas týchto dní budú LNG autobusy Solbus Solcity 12 integrované a testované v každodennej prevádzke rôznych slovenských autobusových dopravcov, aby sa v praxi zoznámili s výhodami LNG pohonu.

Autobus Solbus Solcity 12 na LNG pohon je vybavený motorom s maximálnym výkonom 280-320 koní a nádržou s objemom 320 kg.

Prvé autobusy tohto typu sú už dodávané pre mestské linky v poľskom meste Olsztyn a vo Varšave. Skvapalnený zemný plyn ako palivo pre autobusy dodáva spoločnosť Gazprom Germania.

Perspektíva alternatívnych pohonov, akými sú stlačený zemný plyn (CNG) alebo LNG, je podľa spoločnosti Vemex Energo veľmi sľubná. Pre ďalší rozvoj je ale potrebné vytvoriť koncepčné riešenie. „Naším spoločným cieľom by malo byť vytvorenie priestoru pre informovanie verejnosti, legislatívne podporné kroky a zvýhodnenia pre ekologické vozidlá,“ uzavrel Matušinec. 

© energia.sk

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.