Doručenie do 90 minút: štandard, ktorý je budúcnosťou e-commerce
Technologický pokrok uľahčuje doručovanie na poslednú míľu
Už dávno sú preč časy, keď zákazníci čakali celý deň doma na doručenie svojej zásielky. Dnes očakávajú doručenie v ten istý deň alebo najlepšie do 90 minút od objednania. Vďaka neustálemu technologickému pokroku je rýchle doručenie jednoduchšie a cenovo dostupnejšie. Logistika na poslednej míli je však stále najnáročnejšou časťou reťazca. Pre mnohé spoločnosti ani nemá zmysel mať vlastný vozový park a veľká časť z nich spolupracuje s logistickou spoločnosťou, ktorá sa špecializuje na rozvoz poslednej míle.
Ak si chcú spoločnosti udržať zákazníkov, musia ponúkať rýchle doručenie
Ekonomicky najaktívnejšia generácia, teda ľudia vo veku 25-45 rokov, očakáva, že im bude tovar doručený čo najrýchlejšie. Mladšia generácia do 25 rokov najčastejšie využíva možnosti bezkontaktného doručenia. Títo zákazníci sú ochotní priplatiť si za rýchle doručenie. Na druhej strane, staršia generácia nad 50 rokov si rada počká na tovar do druhého dňa a nechce si za dopravu priplácať. Najväčšia kúpna sila však požaduje doručenie bez meškania a tomu je potrebné vyhovieť.
Sektor e-commerce sa rýchlo rozvíja, konkurenčná výhoda spočíva v rýchlosti doručenia
Elektronický obchod sa neustále vyvíja. S príchodom smartfónov a internetového pripojenia je teraz objednanie tovaru otázkou niekoľkých kliknutí. Objednávky možno zadávať 24 hodín denne, 7 dní v týždni a tovar je prakticky vždy k dispozícii. Jednou z konkurenčných výhod tak môže byť rýchlosť, s akou môžu maloobchodníci dodať tovar konečnému zákazníkovi. Rýchle dodanie nepoškodeného tovaru a profesionálne správanie kuriéra sa tak môže stať jedným z faktorov, vďaka ktorým sa zákazníci k maloobchodníkovi budú vracať.
Kuriér zanecháva posledný dojem z nákupu
Kuriér je kľúčovou osobou, ktorá zanecháva posledný a najdôležitejší dojem na zákazníka. Preto je výber ľudí na tieto pozície kľúčový pre správne podnikanie. Hoci v mnohých prípadoch ide o externú službu, kuriér sa v podstate stáva veľvyslancom značky a má veľký vplyv na to, či je zákazník s doručením tovaru nakoniec spokojný.
Informačný servis