Ťažké obdobie v energetike očakávajú východoslovenskí energetici aj počas nasledujúcich mesiacov
Nasledujúce mesiace a možno aj roky budú pre náš energetický trh aj celé hospodárstvo veľmi náročné. Ako ďalej uviedol pre agentúru SITA predseda predstavenstva spoločnosti Východoslovenská energetika Juraj Bayer, energetika v nasledujúcich mesiacoch aj na Slovensku bude stále poznačená pandémiou, extréme vysokými cenami energií či vojnovým konfliktom na Ukrajine.
„V ostatných rokoch hľadáme rezervy v oblasti úspory nákladov, ako aj nové zdroje príjmov. Prijímame mimoriadne opatrenia a návrhy na optimalizáciu nákladov. Rovnako to bude platiť i pre rok 2023. V každom období, v tom priaznivom i v tom náročnejšom, je najdôležitejšie zachovať si priority,“ povedal Bayer.
Sústredenie sa na zákazníkov
Spoločnosť Východoslovenská energetika, ktorá je druhým najväčším dodávateľom plynu na Slovensku a tretím najväčším dodávateľom elektriny, sa chce sústrediť najmä na starostlivosť o zákazníkov.
„Práve toto sústredenie sa na zákazníkov, prijímanie rozhodnutí v ich prospech, napokon pomohlo i nám. Ukázalo sa ako najsprávnejšie riešenie, keď sme vyhodnocovali naše rozhodnutia za tieto náročné roky. Som presvedčený, že každý krok, ktorý urobíme v prospech zákazníkov, nám oni vrátia, oplatia svojou lojalitou a dôverou,“ myslí si Bayer.
Stabilná dodávka
V tomto roku sa východoslovenskí energetici chcú zamerať na stabilnú dodávku elektriny a zemného plynu všetkým našim zákazníkom, ako aj na ponuku produktov, ktoré im pomôžu znižovať náklady na energie.
„Rovnako sa zameriame na produkty, ktoré pomáhajú zákazníkom na ich ceste k udržateľnému podnikaniu, respektíve domácnostiam znižujú uhlíkovú stopu a podobne. Preto budeme pokračovať v ponuke zelených produktov, vrátane dodávky elektriny krytej z OZE pre domácnosti i firemných zákazníkov či fotovoltaických riešení vrátane služby virtuálna batéria,“ doplnil Bayer.
Pomoc zákazníkom
Zákazníkom chcú pomáhať aj cez ďalšie energetické riešenia a produkty, napríklad vypracovaním energetického auditu. „Tiež cez ponuku tepelných čerpadiel, ktoré sú vhodné ako pre firemných zákazníkov tak aj pre domácnosti,“ konštatoval Bayer.
Podľa neho medzi plány spoločnosti patrí aj automatizácia a digitalizácia procesov. „Pre všetkých našich zákazníkov chceme pripraviť ďalšie možnosti riešenia ich požiadaviek a objednávania produktov cez digitálny kanál,“ uzavrel Bayer.