Česko: Ombudsman ČEZ vlani vyhovel 11 percentám sťažností zákazníkov
Ombudsman ČEZ znovu preskúmava prípady klientov, ktorí neboli spokojní s vybavením svojej sťažnosti či reklamácie podanej u príslušnej spoločnosti Skupiny ČEZ. V 81 minuloročných prípadoch bola podľa Sedláka chyba na strane spoločnosti a v 22 prípadoch ombudsman použil špecifický prístup a zohľadnil predovšetkým sociálnu situáciu žiadateľa.
Schreier dnes uviedol, že podania zákazníkov na ombudsmana ČEZ sa v roku 2016 najčastejšie týkali oblasti zmluvných záležitostí (160) podaní. Nasledovali reklamácie merania (114 podaní) a reklamácie zálohových platieb (38 podaní).
ČEZ je prvou energetickou firmou, ktorá inštitút ombudsmana pre svojich zákazníkov zriadila. Ombudsmana má firma od októbra 2009 a je podriadená jeho predstavenstvu. Za dobu svojho fungovania ombudsmanov tím podľa spoločnosti dostal okolo 5000 podnetov a vyhovel 485 z nich.
ČEZ je najväčšia energetická firma. Jeho majoritným akcionárom je štát, ktorá kontroluje cez ministerstvo financií zhruba 70 % akcií. Za vlaňajšie tri kvartáli medziročne klesol spoločnosti čistý zisk aj tržby. Čistý zisk sa znížil o 11 % na 14,7 mld. korún (544 mil. eur), tržby o 5 % na 145,1 miliárd českých korún.
ČTK, energia.sk