Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
27. januára 2011 Plyn a ropa od Energia.skSITA

SPP upozorňuje na nekalé praktiky podomových predajcov

Tieto osoby zavádzajú, poskytujú nepravdivé informácie o SPP a nátlakovým spôsobom predaja sa snažia docieliť podpis novej zmluvy s iným dodávateľom plynu. SPP týmto reaguje na viaceré podnety od svojich zákazníkov, ktorí sa konaním týchto predajcov cítia podvedení, a aj na základe toho majú záujem o obnovenie zmluvného vzťahu s SPP.

Títo podomoví predajcovia vytvárajú u zákazníkov dojem, že vystupujú v mene SPP. Často ich zavádzajú, že v súčasnosti musia všetci odberatelia podpísať novú zmluvu na dodávku plynu z dôvodu spojenia SPP s inou spoločnosťou, čo je nepravdivá informácia.

Zákaznícka linka SPP zaevidovala viacero sťažností svojich zákazníkov, najmä z oblasti južného Slovenska. Ľudia podpísali zmluvy na základe nátlakového správania a zavádzajúcich informácií od týchto predajcov, a v súčasnosti majú záujem o návrat k pôvodnému dodávateľovi plynu, teda spoločnosti SPP.

Spoločnosť SPP plne rešpektuje aktivity ďalších hráčov na trhu, ale navádzanie zákazníkov na zmenu dodávateľa poskytovaním zavádzajúcich či nepravdivých informácií považujeme za neprijateľný spôsob konkurenčného boja.

Našich zákazníkov si týmto dovoľujeme informovať, že SPP nevyužíva spôsob podomového predaja na oslovovanie zákazníkov. Všetkým odberateľom odporúčame, aby si v prípade oslovenia podomovým predajcom overili všetky poskytnuté informácie a starostlivo zvážili predkladanú ponuku. V SPP k žiadnym zmenám nedošlo a preto nie je ani dôvod na zmenu zmlúv.

V zmysle platnej legislatívy (zákona o ochrane spotrebiteľa) má zákazník právo na ukončenie zmluvy uzatvorenej formou podomového predaja  (t.j. ak bola zmluva uzatvorená v priestoroch jeho domácnosti)  v lehote do 7 dní, a to bez udania dôvodu.

Pri predkladaných ponukách odporúčame odberateľom postupovať nasledovne:

  • Dôkladne si overte, s kým hovoríte a v mene akej spoločnosti predajca koná. Každý dodávateľ musí mať na dodávku zemného plynu povolenie vydané Úradom pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO), čo je možné kedykoľvek overiť na webovej stránke www.urso.gov.sk.
  • Trvajte na písomnej forme ponuky produktov, služieb a cien, vrátane všetkých poplatkov. Odporúčame dôkladne si preštudovať najmä obchodné podmienky zmluvy a zamerať sa aj na odkazy uvedené pod čiarou a formulácie písané drobným písmom.
  • Overte si, či v zmluve nie sú zohľadnené aj ďalšie poplatky za jej uzatvorenie resp. vypovedanie. Dôkladne si preštudujte aj vypovedacie podmienky zmluvy.
  • Porovnajte si cenové ponuky a urobte si vlastný prepočet. Odporúčame vám tiež skontrolovať si, či je spotreba plynu v porovnávaných ponukách účtovaná v rovnakých, a teda porovnateľných merných jednotkách (1 MWh = 1 000 kWh).
  • Pri ponuke je potrebné brať do úvahy nielen cenu, ale aj komplexnosť ponúkaných produktov a služieb, vrátane starostlivosti o zákazníka.

Ak majú odberatelia akékoľvek pochybnosti alebo si chcú overiť informácie poskytnuté podomovými predajcami, zamestnanci SPP sú im k dispozícii na Zákazníckej linke SPP 0850 111 363 alebo na Zákazníckych centrách SPP. Spoločnosť je pripravená pomôcť zákazníkom zorientovať sa v ponukách, aby mali pre svoje rozhodnutie dostatok informácií.

Kontakt

  • Zákaznícka linka SPP 0850 111 363 je k dispozícii v pracovných dňoch v čase od 7.00 hod do 20.00 hod.
  • Informácie je tiež možné zaslať na faxové číslo + 421 2 5869 9000, alebo na adresu zakaznickalinka@spp.sk.
  • V pracovných dňoch môžu zákazníci  využiť aj niektoré z 19 Zákazníckych centier SPP na celom území Slovenska.

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.