Volkswagen chce zaplaviť čínsky trh elektromobilmi
V roku 2020 by mohlo po čínskych cestá jazdiť „niekoľko sto tisíc“ elektrických áut alebo plug-in hybridov značky Volkswagen. O ambicióznych plánoch informoval začiatkom týždňa v Šanghaji šéf čínskej divízie tejto automobilky Jochem Heizmann, napísala agentúra Reuters.
Väčšina elektromobilov sa bude podľa neho vyrábať priamo v Číne. „V blízkej budúcnosti Volkswagen ponúkne čínskym motoristom viac než 20 typov vozidiel, od malých áut až po segment SUV, od plug-in hybridov až po čisto elektrický pohon,“ uviedol v rozhovore pre Reuters.
Čínske ciele a podmienky
Čínska vláda si stanovila cieľ, že do roku 2015 bude po tamojších cestách jazdiť 500-tisíc nízkouhlíkových vozidiel, vrátane osobných či nákladných áut, ale aj autobusov. V roku 2020 by sa ich počet mal zvýšiť na 5 miliónov.
Poprední výrobcovia áut, medzi inými Volkswagen, BMW, Tesla Motors alebo Nissan, tak budú v ďalších rokoch súperiť o najväčší podiel na trhu.
Štát bude dotovať kúpu nízkouhlíkových áut, ale stanovil si podmienky. Zahraniční aj domáci výrobcovia musia vyhovieť prísnym limitom pre spotrebu paliva. Šéf čínskeho Volkswagenu len potvrdil to, o čom sa už hovorilo dlhšie: bez príspevku elektromobilov sa ciele nepodarí splniť.
Predaj „zelených“ áut v Číne rastie, hoci iba mierne. Za prvých 9 mesiacov tohto roka sa tam predalo 23-tisíc takýchto vozidiel. Z toho 60 % na čisto elektrický pohon, zvyšok tvorili plug-in hybridy, píše Wall Street Journal.
Šéf čínskeho Volkswagenu predpovedá, že plug-in hybridy, teda hybridné vozidlá, ktoré majú možnosť napájania z elektrickej siete, onedlho v predajných číslach predstihnú čisto elektrické autá. „Plug-in hybridy sú v kontexte plnenia politických cieľov najlepšou alternatívou pre dopravu v Číne v krátkodobom aj strednodobom horizonte,“ podčiarkol.
Elektrifikácia vozového parku
V rámci skupiny sú možno aj preto vysoké očakávania od produkcie plug-in hybridu Audi A3, ktorej štart je plánovaný na budúci rok v čínskom závode.
Len vlani začal Volkswagen so sériovou výrobou svojho prvého elektromobilu. Model e-up! na čisto elektrický pohon sa dostane na čínsky trh ešte v tomto roku. V tom nasledujúcom sa má ponuka rozšíriť aj o elektrický Golf.
Elektrifikáciou má postupne prejsť väčšina vozového parku. Automobilka tvrdí, že výrobný proces je nákladovo efektívny. Zjednodušene sa elektrický pohon sa integruje do súčasných modelov. „S využitím modulárnej stratégie nemusíme postaviť nový závod. Elektrický Golf dokážeme vyrobiť v rovnakej dielni, na rovnakej montážnej linke ako konvenčný model,“ uzavrel Heizmann pre agentúru Reuters.
© energia.sk
Tento text sa publikuje v spolupráci s Friedrich Ebert Stiftung.