Stanislav Reguli: V segmente plynu vidíme obchodnú príležitosť
V posledných rokoch sa už aj na Slovensku stala bežnou dodávka oboch komodít od jedného dodávateľa. SE Predaj bol posledným z kategórie významných dodávateľov, ktorý v minulom roku dodával firmám samostatne iba elektrickú energiu. Vstup na trh s plynom je preto strategickým rozhodnutím, ktorým chce spoločnosť vyjsť v ústrety svojim zákazníkom.
„Pre zákazníka je dodávka oboch komodít od jedného dodávateľa pohodlná, znižuje mu administratívne nároky. Zároveň v tomto segmente vidíme aj obchodnú príležitosť pre posilnenie nášho postavenia na trhu. Sme presvedčení, že naša ponuka je konkurencieschopná a zákazníkov osloví,“ vysvetlil šéf spoločnosti Stanislav Reguli.
SE Predaj spustila prípravy na vstupu na trh so zemným plynom ešte začiatkom roka. S reálnou dodávkou komodity začala firma od 1. júna. V počiatočnej fáze sa zamerala na akvizíciu zákazníkov zo svojho odberateľského portfólia v segmente elektriny, ktorú postupne rozširuje o nových zákazníkov.
„Akvizíciu firemných zákazníkov sme začali už s predstihom, v súčasnosti akvizíciu nových zákazníkov ešte posilňujeme,“ uviedol Reguli. Spoločnosť sa podľa neho primárne neorientuje iba na veľkých odberateľov s veľkou spotrebou. „Našou cieľovou skupinou je preto každý odberateľ zo segmentu firiem a podnikov,“ dodal výkonný riaditeľ.
Trhový podiel je podľa Reguliho len jedným z atribútov úspechu. „Rovnaký dôraz kladieme na kvalitu služieb a dodávok, spokojnosť odberateľov, ponúkanie riešení šitých na potreby odberateľov,“ doplnil. V dlhodobom horizonte sú ambície SE Predaj vysoké, výhľadovo s cieľom dvojciferného trhového podielu. „Za úspech budeme považovať trhový podiel 5-10,“ prezradil.
Výkonný riaditeľ SE Predaj Stanislav Reguli. Foto: energia.sk/Michal Jesenič
V segmente dodávky zemného plynu vládne na energetickom trhu pomerne ostrá konkurencia. Aby sa nový dodávateľ dokázal uplatniť, jeho produktová propozíca musí byť konkurencieschopná. Šéfa spoločnosti sme sa preto pýtali, akú zvolila SE Predaj stratégiu v nákupe komodity. „Snažíme sa optimalizovať zdroje plynu a preto pokladáme mix zdrojov za optimálny základ našej konkurencieschopnosti v oblasti dodávky plynu. Spot je, a aj v budúcnosti bude, jedným z našich zdrojov plynu,“ priblížil Reguli. Rozšírenie dodávok plynu aj pre domácnosti firma zatiaľ neplánuje.
SE Predaj vznikla v roku 2009 a je 100 % – nou dcérskou spoločnosťou Slovenských elektrární. Ročný objem dodávky elektriny predstavuje 2.700 GWh. Podiel SE Predaj na dodávke elektriny v minulom roku tvoril podľa údajov spoločnosti energy analytics 11,62 %. SE Predaj je tak štvrtým najväčším dodávateľom elektriny na Slovensku, hneď za tromi tradičnými dodávateľmi. K jej zákazníkom patria, popri domácnostiach a malých firmách, strategické podniky z rôznych priemyselných odvetví.
© energia.sk