Záručný program Tesla Motors búra ďalší predsudok o elektromobilite
Šéf Tesla Motors Elon Musk a Model S. Foto: TASR/AP Photo/Paul Sakuma
Majiteľom Modelu S v hodnote 60-tisíc dolárov chce šéf spoločnosti Tesla poskytnúť pokojný spánok. V prípade poruchy batérie je výrobca povinný zabezpečiť jej bezplatnú výmenu, a to v rovnakej alebo vyššej kapacite. Záruka platí aj pre prípady, ktoré by sa mohli klasifikovať ako nevhodná údržba zo strany motoristu. Výnimku predstavujú dopravné havárie alebo úmyselné poškodenie. „Pokiaľ ste sa nepokúšali batériu zničiť zámerne, všetko kryje naša záruka,” vysvetlil generálny riaditeľ Elon Musk. Zákazníkom po novom odpadá aj povinnosť pravidelných ročných prehliadok. Záručný program sa tak bude vzťahovať aj na tých majiteľov Modelu S, ktorí sa počas roka ani raz nedostavia na kontrolu do servisného centra, píše Reuters.
Platnosť záručného programu Tesla Motors je osem rokov. V firme sa podľa jej zakladateľa venovalo niekoľko rokov náročného výskumu a projektovania, aby sa batéria Modelu S dokázala ochrániť sama. Ak sa batéria aj napriek tomu pokazí, vinu podľa Muska musí niesť výrobca a nie zákazník. Majiteľ vozidla podľa neho nie je povinný čítať si inštrukcie alebo manuál na používanie. „Každý automobil, ktorý potrebuje manuál na to, aby správne fungoval, je podľa môjho názoru pokazený,” skonštatoval americký miliardár.
Bez e-auta nezostanete
Komfort zákazníkov Tesly má vylepšiť tiež nová servisná služba. Ak sa elektrický sedan musí podrobiť nevyhnutnej údržbe, Tesla poskytne majiteľovi vozidla rovnocennú náhradu v podobe Modelu S v batériovej verzii 85 kWh. Môže ju využívať až dovtedy, kým sa vozidlo nevráti z opravy. Autá z výpožičnej flotily budú tiež k dispozícii na predaj. V prípade, že zákazník bude s požičaným autom spokojný viac než s tým, ktoré už vlastní, môže si ho odkúpiť za zľavnenú cenu. Takýto systém by mal zabezpečiť, že flotila servisných áut sa bude pravidelne obnovovať. Zákazníkovi sa tak podľa Muska garantuje vždy najlepšia možnosť výberu.
Oprava a údržba elektromobilov značky Tesla prebieha vo vlastných servisných centrách. Pre inovatívny prístup sa firma v niektorých častiach USA dostala do konfliktu s tradičnými predajcami vozidiel, informuje portál CNN. „Našej servisnej divízii som odkázal, že ich úlohou nie je vytvárať zisk,” uviedol Musk. V súčasnosti veľká časť výnosov amerických predajcov pochádza práve z opráv a servisu. Ako zdôraznil Musk, takýto prístup je v jasnom konflikte záujmov, pokiaľ ide o kvalitu samotného auta. „Myšlienka, že zarábam na chybovosti svojho vlastného produktu mi príde scestná. To je jednoducho zlý prístup,” vysvetlil Musk.
Originalita a účinný marketing
Šéf Tesla Motors jednoducho vie, ako zaujať verejnosť i médiá. Nový záručný a servisný systém prichádza len niekoľko týždňov po tom, čo spoločnosť predstavila nový model financovania nákupu elektromobilu. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti ide finančný produkt, ktorý kombinuje komfort bežného vlastníctva elektromobilu so všetkými výhodami klasického leasingu. Model financovania vznikol v spolupráci so spriatelenými americkými bankami. Majiteľom Modelu S (verzia 60 kWh) sa tak potenciálny záujemca môže stať už pri mesačnej splátke 500 dolárov mesačne (zhruba 384 eur) počas piatich rokov splácania. Podrobnejšie info čítajte tu. Musk tento týždeň oznámil, že firma už začala pracovať na vylepšenej a výhodnejšej verzii tohto modelu.
Nový crossover s označením Model X predstavili na 25. ročníku autosalónu v americkom Detroite. Foto: TASR/AP Photo/Paul Sancya
Prvý ziskový kvartál v histórii
Tesla Motors oslávi v tomto roku 10 rokov od založenia spoločnosti. Z pozície automobilových start-upov sa jej podaril málo vídaný úspech. Prvý štvrťrok 2013 je prvým ziskovým v krátkej existencii automobilky. Predajnosť Modelu S prekonala aj očakávania samotného výrobcu. V aktuálnom roku sa doteraz predalo 4.750 vozidiel nového vozidla, čo je o 250 kusov viac, než spoločnosť predpovedala vo februári. Minulý týždeň dosiahla cena akcií Tesla Motors na burze NASDAQ historického maxima firmy – hodnotu 53 amerických dolárov za akciu.
Tesla Model S sa oficiálne uviedol na trh v júni 2012. Sedemmiestny sedan sa predáva sa v troch batériových verziách (40 kWh, 60 kWh a 85 kWh). Vo verzii s najväčšou kapacitou batérie sľubuje výrobca dojazd až 458 kilometrov na jedno dobitie. Všetky modely sú vybavené špeciálnym konektorom pre dobíjanie z dobíjacích staníc Supercharger. Cena základného Modelu S sa pred daňovou úľavou začína na takmer 60-tisíc amerických dolároch (cca. 45-tisíc eur). V najlepšej verzii sa cena vyšplhá na 95-tisíc dolárov (73-tisíc eur).
V príprave aj elektromobil strednej triedy
Tesla Motors má dnes pred sebou náročnú úlohu – dosiahnutie udržateľnej ziskovosti. Veľa napovie uvedenie nových modelov. V druhej polovici budúceho roka ponúkne Tesla nový luxusný crossover Model X. Veľa sa očakáva tiež od novej, tretej generácie vozidiel značky Tesla, ktoré by mali byť dostupnejšie aj pre širšiu verejnosť. Ich cena by sa mala pohybovať od 30.000 do 35.000 amerických dolárov (22.500 až 26.200 eur). Podľa šéfa spoločnosti sa ešte nerozhodlo, či sa nový záručný a servisný program bude vzťahovať aj na vozidlá tejto triedy. Takúto možnosť ale nevylúčil.
© energia.sk