Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
havarova lond-TASR
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Medzi obcami Medveďov a Sap počas plavby došlo 9. januára 2013 o 02.30 h k posunutiu nákladu v nákladovom priestore rumunskej lode Euroship 1 a následne čoho sa nákladná loď naklonila na ľavý bok. Nákladná loď sa nachádza na ľavom brehu rieky Dunaj na rie
11. januára 2013 Plyn a ropa od Energia.skSITA

Záchranári odčerpávajú z havarovanej lode na Dunaji ropné látky

Medveďov/Gabčíkovo 11. januára (TASR) – Na zasadnutí pracovnej skupiny vedenom Slovenskou inšpekciou životného prostredia sa vo štvrtok (10. 1.) rozhodlo o ďalších postupoch odstránenia následkov a havarijného stavu spôsobeného nehodou rumunskej nákladnej lode Euroship 1. K nakloneniu a uviaznutiu lode na Dunaji došlo v stredu (9. 1.) v katastrálnom území medzi obcami Sap a Medveďov. TASR o tom informoval predseda predstavenstva Komplexnej centrálnej záchrannej služby (KCZS) v Gabčíkove Ján Culka.

„Na mieste nehody sme konštatovali, že došlo k miernemu úniku ropných produktov,“ uviedol s tým, že vo večerných hodinách bola hustá hmla, terén nebol prístupný a odčerpávajúcu operáciu pohonných látok museli prerušiť.

Ako povedal, dnes ráno sa už v prácach pokračuje. „Odčerpávame všetky ropné produkty, ktoré sa nachádzajú na plavidle, aby sme zabránili ich ďalšiemu úniku do vody. Ide o ropné produkty, naftu, oleje a mastné súčiastky, ktoré sa nachádzajú na palube. Nejde o únik nafty z nádrže,“ zdôraznil a podotkol, že podľa majiteľov plavidla sa na lodi nachádza 1700 litrov nafty a 70 litrov oleja.

K ďalšiemu osudu nákladnej lode sa šéf záchranárov nevedel vyjadriť. „Našou povinnosťou je zabezpečiť odčerpávanie ropných produktov. Ostatné veci sa riešia neskôr. Za prítomnosti Colnej správy zabezpečíme odčerpanie nafty a olejov na breh,“ poznamenal Culka. Na záchranných prácach spolupracujú aj príslušníci Hasičského a záchranného zboru (HaZZ).

V pracovnej skupine, ktorá riadi záchranné práce, sú zastúpení zamestnanci Slovenskej inšpekcie životného prostredia, Slovenského vodohospodárskeho podniku, Štátnej plavebnej správy a záchranári HaZZ a KCZS, ako aj majitelia plavidiel a členovia posádky lode.

Zdroj: TASR

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.