Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
4. apríla 2012 Elektrina a elektrická energia od Energia.skSITA

Riadenie „inteligentnej“ spotreby energie umožní vzdelávať spotrebiteľov

Komunikácia a spravodajstvo súvisia s vládnymi ekonomickými stimulačnými balíčkami a environmentálne priority hrali úlohu pri budovaní tohto vnímania. Ďalšia podpora prišla z časopisov zameraných na spotrebiteľov, kde napríklad na obálke jedného z nich dali čitateľom do pozornosti „Mimoriadne riešenia pre energeticky čisté storočie“ a na 20. mieste zostaveného zoznamu zelených technológií sa objavili „inteligentné merače“. Dokonca aj mnohé spotrebiteľské prieskumy zamerané na budúce spotrebiteľské energetické požiadavky a potreby, vrátane našich vlastných z roku 2007 a 2009 Global Utility Consumer Surveys, môžu prispieť k nastaveniu očakávaní pomocou otázok o budúcnosti bohatej na dáta, nástroje pre kontrolu využitia energie, nové produkty a servis.

Hlavným zámerom pre Global Utility Consumer Survey 2011 neboli presvedčivé produkty a služby pre spotrebiteľov v budúcnosti, ani sme nechceli upozorniť na užitočné postupy a kroky v rámci zvýšenia energetickej účinnosti, ktorú umožňujú lepšie technológie a dáta. Namiesto toho sme sa snažili odhaliť kľúč prepojení, ktoré definujú súčasné spotrebiteľské očakávania. Zistili sme, že tieto prispievajú z dlhodobého hľadiska k silnejšiemu vnímaniu prostredia, no sú v rozpore s krátkodobou neochotou:

  • Spotrebiteľské vnímanie zamerané na úsporu peňazí a znižovanie vplyvu na životné prostredie – stále pretrváva, ale energetická nezávislosť a národné ekonomické výhody sa dostávajú do centra pozornosti.
  • Novšie vnímanie – ktoré zo súkromnej hrozby spôsobenej zvýšenou dostupnosťou energetických dát – vytvorí niekoľko postojov z rôznych hľadísk
  • Znalosti spotrebiteľov o ich energetických transakciách silne korelujú s vnímaním, ktoré ovplyvňuje ochotu prijať inteligentné merače spotreby energie a zmeniť zaužívané zvyky v energetickej spotrebe.
  • Napriek svojmu významu, je úroveň vedomostí spotrebiteľov o energii a jej poskytovateľoch – aj na tých základných úrovniach – nedostatočná.

Tieto faktory možno najlepšie vysvetliť v kontexte spotrebiteľského prostredia, ktoré rozoznáva, že očakávania poháňa vnímanie spotrebiteľov, vnímanie je tvorené zapamätanými a osvojenými znalosťami a znalosti sú zachované v rámci základných osobných vplyvov. Ďalšie základné informácie by mali spotrebiteľa poučiť a zvýšiť jeho vedomostnú základňu, no nie len prostredníctvom tradičných nástrojov, ale je potrebné využívať aj nové vplyvy so špecifickými správami a kanálmi, ktoré budú prispôsobené na mieru – tzn. pre rôzne vekové skupiny.

Aby boli spotrebitelia lepšie informovaní a aby informácie splnili svoj účel, aké sú najlepšie spôsoby odovzdávania správ? Najvýznamnejšie zistenia o správach a ich vplyvov vychádza z pohľadu na celkový podiel zdrojov, ktoré majú významný dosah na vedomosti spotrebiteľov a ich vnímanie. Z tohtoročného prieskumu vyplýva, že až 55 % dosahujú informačné zdroje mimo kontrolu distribútora. Zvyšných 45 % však stále môže významne kontrolovať. Uvedený fakt poukazuje na výrazný posun v moci správ: užívatelia sa v súčasnosti spoliehajú menej na informácie, ktoré pochádzajú od poskytovateľov energetických zdrojov.

Záver

Bez dobrej znalostnej úrovne, na ktorú sa môžu spoľahnúť, spotrebiteľ môže fungovať len s informáciami získanými prostredníctvom svojich najvernejších kanálov, aj keď môžu byť nepresné. Firmy podieľajúce sa na plánovaní, rozmiestnení a rozvoji podnikania v súvislosti so smart grids a technológiami inteligentných meračov, by mali vziať do úvahy nasledujúce informácie zamerané na riešenie kritickej medzery v reťazci vplyv-znalosti-vnímanie-očakávanie:

  • je potrebné uvedomiť si niektoré stimuly a distribučné kanály, ktoré majú svoje demografické špecifiká. Ich efektívnosť možno dosiahnuť správnym prepojením správ a kanálov, čo optimalizuje ich vplyv.
  • využitie kľúčových poznatkov z behaviorálnej vedy i ekonómie zladí reakcie spotrebiteľov so znalosťou zdrojov a poskytovateľom správy.
  • opustiť úsilie v krátkodobom horizonte vzdelávať spotrebiteľov o detailoch inteligentných meračov a inteligentných sietí. Namiesto toho by sa mali zamerať na informácie pre najširšiu verejnosť vrátane ochrany osobných údajov a poskytnúť vlastné výukové materiály pre tých, ktorí sú pripravené na komplexnejšie a detailnejšie informácie.
  • prípravou rozsiahlejšej sociálnej komunikačnej stratégie možno osloviť skupiny, kde tradičná komunikácia (účet a reklamy) nedokáže pripojiť dodávateľa s významnými skupinami zákazníkov. To platí najmä pre spotrebiteľov so silnou rodinou dynamikou a spotrebiteľov mladších ako 25 rokov.
  • vyplnenie medzier v znalostiach o smart grids a inteligentných meračoch umožnia nové marketingové techniky, ktoré sa využívajú aj v ďalších priemyselných odvetviach zameraných na technologické zapojenie spotrebiteľov.

(c) energia

Text vznikol na základe podkladov IBM Institute for Business Value study

K téme

Bezplatné novinky z Energia.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.